Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Марія Стюарт голосом Олени Біхунової

17 березня, 2004 - 00:00

Рік тому «День» розповідав про молоде поповнення в цеху солістів Національної опери України. Серед новачків тоді з’явилося ім’я Олени Біхунової (мецо-сопрано), що вдало дебютувала одразу в двох партіях у «Війні і мирі» Прокоф’єва. Як же далі складається доля співачки?

Олена продовжує роботу в театрі й протягом року їй пощастило з’явитися в декількох нових для себе партіях. Чимало з них вже опрацьовано в класі та чекає своєї черги, аби в потрібний день і час побачити світло рампи. Про такі роботи співаки зазвичай не розповідають заздалегідь. Адже артистична марновірність добре відома всім. Але й те, що зроблено нині Біхуновою на сцені, вже складає чималий творчий доробок. Після виступів у таких різних і несхожих партіях, як Елен Безухова та Соня у «Війні і мирі», Олена дебютувала в «Сільській честі» Масканьї в партії Лоли. Потім сталося ще кілька її вводів у вистави. Якщо ж говорити про останні події поточного сезону, то нещодавно співачка вперше з’явилася перед глядачем у партії Гертруди в поновленні опери Гуно «Ромео і Джульєтта», а також в партії Інес в «Трубадурі» Верді.

Олену відрізняє цікавість до камерно-концертного репертуару. А запал молодості, творча енергія й вокальна обдарованість дозволяють їй вільно проявляти себе в цій царині, яка, втім, завжди вважалася доступною далеко не кожному оперному співакові. Першою несподіванкою став сольний концерт співачки, що відбувся в рамках проекту «Музичні вечори в Андріївській церкві». Олена винесла на суд слухачів велику програму, яка складалася з арій Баха та пісень Бетховена. Таку побудову програми можна визнати не зовсім звичною для київських концертних афіш. Тим більше, що серед згаданих творів Олена виконала кілька духовних пісень Баха, які, попри надзвичайну популярність всієї без винятку музики цього автора, все-таки майже не виконуються на нашій концертній естраді. Обираючи саме такі твори для виконання на першому в житті сольному концерті, Біхунова йшла на певний ризик. Адже уявіть собі програму, присвячену лише двом авторам, яка цілковито складається з «найсуворіших» сторінок високої класики та в якій всі твори звучать мовою оригіналу. Але теплий тембр її голосу, висока вокальна культура й цікавий добір творів зробили свою справу: концерт мав успіх у публіки. У рамках нового сезону «Музичних вечорів» О. Біхунова виконає цілий цикл концертів, у який увійде антологія австро-німецької романтичної пісні ХIХ сторіччя. Вона співатиме твори, які вважаються найчарівнішими сторінками музики усіх часів та народів. Йдеться про пісні Шуберта, Шумана, Мендельсона, Брамса та Вольфа. Не секрет, що виконання цього репертуару вимагає неабиякого стилістичного чуття та, звичайно, знання німецької мови. Тому й нечасто зустрічаємо ми прізвища цих авторів на наших афішах. Але Олена, схоже, готова самотужки зробити впевнений крок у напрямку Європи й запропонувати слухачам низку програм, які виглядають звичними, принаймні для віденських концертних залів. А в нашій столиці такий цикл поки що наважується заспівати лише одна Біхунова. Серед творів, намічених для виконання, є й рідко виконуваний вокальний цикл Роберта Шумана «П’ять поезій Марії Стюарт, королеви Шотландії». Співачка настільки захопилася цією музикою, що одного разу зізналася: «Я настільки перейнялася переживаннями Марії Стюарт, що мені часом здається, нібито я сама готуюся до страти...»

Весна цілковито буде заповнена роботою. І не тільки над опрацюванням нотного тексту, а й над вивченням поетичних шедеврів, які втілені цими композиторами. Для цього, звісно, багато уваги співачка приділяє німецькій мові. Олена спеціально працює за програмою вдосконалення сценічної вимови для акторів.

Олександр МОСКАЛЕЦЬ
Газета: 
Рубрика: