У світі існує безліч фортепіанних конкурсів різного рівня складності. Одним із них є Київський міський конкурс юних піаністів імені Володимира Пухальського. Організований з ініціативи Головного управління культури міста, він збирає під свої знамена талановитих дітей-учнів київських музичних шкіл, і нещодавно відбувся втретє. Конкурс проходив у два тури, в ньому брали участь 60 дітей у віці від 6 до 14 років.
В. В. Пухальський — ціла доба в історії фортепіанного виконавства та педагогіки, і не лише в Україні. Він, один із директорів Київського відділення Імператорського Російського Музичного товариства, приїхав до Києва 1876 року молодим, але вже відомим піаністом, випускником класу професора Т. Лешетицького після закінчення Петербурзької консерваторії. Все його подальше життя та робота на фортепіанній ниві аж до 1933 року пройшла в нашому славному місті. Спочатку він очолив «фортепіанні класи», як тоді називалися школи початкового навчання, а потім музичне училище. 1913 року училище було перетворене на консерваторію, першим директором якої він і став. Таким чином Пухальський став одним із фундаторів «триступеневої» (школа-училище-консерваторія) системи музичної освіти, прийнятої і за радянського, і за сучасного періодів історії нашої держави. «Я працюю не з пальцями, а з людиною», — говорив він. Масштаб його педагогічного обдарування підтверджують імена його знаменитих учнів: піаністів і педагогів Григорія Когана, Ганни Артоболевської, Олександра Браїловського, Костянтина Михайлова, Леоніда Ніколаєва і, зрештою, Володимира Горовиця, і не менш іменитих музикознавців Болеслава Яворського та Арнольда Альшванга. Українська фортепіанна школа зобов’язана цьому чудовому майстрові значною частиною своїх досягнень.
Журі III конкурсу очолив диригент симфонічного оркестру Національної філармонії, заслужений діяч мистецтв України Ігор Палкін. Член журі конкурсу, директор музичного училища ім. Р. Глієра, кандидат мистецтвознавства піаніст Сергій Волков сказав:
— Рівень конкурсу підтверджує, що державна система музичної освіти виправдовує себе. На заході музична освіта є дуже дорогою, елітарною. У нас вона доступна талановитим хлопцям і дівчатам. Розумієш, яку потрібну роботу ведуть музичні школи, які прищеплюють дітям любов до музики, які розвивають їхній смак, даючи навички гри.
Завершуючи конкурс, Ігор Палкін висловив надію на співпрацю філармонічного симфонічного оркестру з лауреатами наступного конкурсу, а його колеги побажали змаганню загальнонаціонального, а в майбутньому й міжнародного статусу.