Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

План на півмільярда

Рекламний ринок України упевнено набирає обертів
14 листопада, 2003 - 00:00

Цього року експерти Всеукраїнської рекламної коаліції (www.adcoalition.org.ua) оцінили його у $420 мільйонів без урахування податків. Це на 60 мільйонів більше у порівнянні з минулим роком. Безперечним лідером стало телебачення. На його частку припало $130 млн. (50% від усієї медіареклами). За рік ця цифра виросла у півтора разу. З названої суми близько $90 млн. припадає на загальнонаціональні канали, близько $35 млн. ділять мультирегіональні телеканали.

Обсяг реклами у друкованих ЗМІ оцінюється у $60 млн. (по $30 млн. на газети і журнали), що становить 23% від ринку медіареклами. Стільки ж припадає на частку зовнішньої реклами. У порівнянні з минулим роком шматок рекламного пирога, зароблений друкованими ЗМІ, збільшився вдвічі.

Частка радіореклами, за оцінками Всеукраїнської рекламної коаліції, становила $9 млн (3,5%). Замикає п’ятірку реклама в Інтернеті — на її частку припадає усього близько $1 млн (0,5%). Всупереч розвитку Інтернету в Україні, тенденцій до збільшення доходів від реклами у цьому сегменті не спостерігається — у 2002 році всесвітня мережа заробила у нашій країні стільки ж.

Проаналізувавши динаміку, експерти Всеукраїнської рекламної коаліції прогнозують зростання рекламного ринку України наступного року до $530 млн. Цікаво, що, згідно з цими прогнозами, ринок зовнішньої реклами і реклами у друкованих ЗМІ збільшиться на 33% кожен. У той же час телевізійна реклама «підросте» на 23%. Радіо — на 11%. Без змін залишиться тільки реклама в Інтернеті — їй прогнозують 0% росту.

Підготував Володимир ДЕНИСЕНКО, «День»
Газета: 
Рубрика: