Iз безробітних — у бізнесмени
Вирішення проблеми зайнятості у Сумах пов’язують насамперед з розвитком сфери підприємництва. За словами заступника сумського міського голови Олександра Папуся, за останні 10 років у обласному центрі було втрачено 2 тисячі робочих місць. Натомість створено 45 тисяч нових — фактично всі у царині малого та середнього бізнесу. Підраховано: щоб створити нову вакансію на малому підприємстві, потрібно близько 1200 доларів, тоді як на великому це обходиться приблизно у 8 разів дорожче. Значна увага зараз приділяється залученню до підприємницької діяльності незайнятого населення, що у свою чергу сприяє вирішенню проблеми працевлаштування тих, хто цього потребує. Приміром, торiк за рахунок одержання одноразової виплати допомоги по безробіттю започаткували власну справу 856 осіб. Більшість таких підприємців працює у сфері роздрібної торгівлі продовольчими та непродовольчими товарами, надання побутових і ремонтно-будівельних послуг, пасажирських перевезень тощо. Прикметно, що останнім часом малий та середній бізнес став активніше розвиватися на селі: переважно як відродження втрачених свого часу підприємств побутового обслуговування населення, повідомляє Алла АКІМЕНКО, Суми.
ДЕЛ-02: економний, впливовий, комфортний
Цього тижня на центральній заводській площі ВАТ «Холдингова компанія «Луганськтепловоз» відбулася презентація нового дизель- поїзда ДЕЛ-02, зробленого заводом на замовлення «Укрзалізниці». Принципова відмінність ДЕЛ-02 від моделей, які випускалися раніше, полягає в тому, що екіпажна частину поїзда обладнано електричною передачею змінного струму (генератор і тяговий двигун). Це дозволяє поліпшити тягові властивості, зробити дизель-поїзд на 10-15% економнішим. Модифіковано і пасажирський причіпний вагон дизель-поїзда. В конструюванні та виробництві взяли участь 160 підприємств України. Усього 8 місяців знадобилося заводчанам, щоб пройти весь шлях від отримання технічного завдання до закінчення складання дослідного взірця. При його створенні було впроваджено численні інноваційні розробки та оригінальні конструктивні рішення, які дозволили в значному обсязі знизити металоємність і витрати палива. Внаслідок впровадження таких дизель-поїздів залізниці України можуть збільшити пасажирооборот, оскільки в трьох вагонах ДЕЛ-02 буде перевозитися на 80 пасажирів більше, ніж у чотирьохвагонному угорському дизель-поїзді старого взірця, який експлуатується і сьогодні. Після презентації в Луганську ДЕЛ-02 відправився до Дніпропетровська, де вчора відкрилася виставка сучасного рухомого складу. А потім буде відправлений замовнику — Одеській залізниці, повідомляє Олена ПРИВЕН, Луганськ.
Хто посіяв, той жне
Учора зжали останній сніп на 80-гектарній ділянці за селом Новоставці. «Це поле сівозміни товариства «Старт» найурожайніше у краї. Дало по 60,3 центнера озимої пшениці сорту «Крижинка» з кожного гектара», — заявив для «Дня» голова Теофіпольської райдержадміністрації Володимир Пожалюк. Він зауважив, що природні катаклізми, про які так багато і пристрасно говорили, не обминули й угіддя товариства «Старт», де «на круг одержали по 55,4 центнера головного хліба, рясно вродили горох, ячмінь, інші зернові». Нагадавши, що «погода — погодою, а робота — роботою», Володимир Пожалюк розповів: «У цьому товаристві — висока культура землеробства, програмують урожай. Не менш важливо, що зібрали жнива в оптимальні строки, без жодних втрат. Тут і заокеанські фермери вчаться працювати». І не тільки тут. Теофіпольському районові немає рівних у краї. «Може, зберемо по 21 центнерові пшениці з гектара», — складає прогноз заступник начальника головного управління сільського господарства та продовольства Хмельницької облдержадміністрації Олександр Гуменюк. У Новоушицькому, Волочиському, Летичівському, Деражнянському, інших районах краю є села, де не збирають нічого. Бо не посіяли або посіяли з грубими порушеннями правил традиційної агротехніки, повідомляє Михайло ВАСИЛЕВСЬКИЙ, «День».