Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Перевірили маршрутки. І злякалися

5 червня, 2003 - 00:00

Вранці 2 червня на вулиці Львівське шосе у Хмельницькому горіло маршрутне таксі «Газель». Прибула пожежна машина. «Каретами швидкої відправлено до лікарні чотирьох пасажирів, серед яких двоє — у тяжкому стані», — повідомила «Дню» статистик станції швидкої допомоги Ілона Житомирська. По обласному центру тут-таки пішов поголос, що «у Хмельницькому почалися розбірки по-вінницьки». Мовляв, уздовж вулиці Львівське шосе — речові ринки, сюди і звідси пасажирів не бракує ніколи: «крутий» маршрут. «27-літній водій «Газелі» не впорався з керуванням своїм транспортним засобом, в’їхав в електроопору, обірваний дріт під струмом упав на мікроавтобус», — спростовує чутки начальник центру громадських зв’язків управління МВСУ у Хмельницькій області Віктор Коверзюк. Одначе він погодився, що з обслуговуванням пасажирів у краї далеко не все гаразд. Водії маршруток, виконуючи функції кондуктора, дивляться не так за дорогою, як за тим, аби хтось не проїхався «зайцем». Тому часто потрапляють у ДТП. «Результати міліцейської операції «Маршрутне таксі», проведеної у період від 23 квітня до 20 травня, змушують до прикрих висновків. Перевірено 2481 автобус, 704 з яких використовуються на постійних пасажирських маршрутах. 278 автобусів виявилися технічно несправними. Майже неймовірно: 17 водіїв у нетверезому стані перевозили пасажирів. Ті, кому люди довіряють свої життя і здоров’я, у зазначений період 98 разів перевищили встановлену швидкість руху, 135 разів порушили правила проїзду перехресть, 64 рази проїхали на червоний або жовтий сигнал світлофора, 97 разів порушили правила обгону. Й ось факт, що, як кажуть у народі, в жодні ворота не лізе: 50- літній водій ЛАЗа на автодорозі Хмельницький-Волочиськ погнався на залізничний переїзд, коли шлагбаум було закрито, працювала звукова і світлова сигналізація», — продовжив Віктор Коверзюк. На коліях двигун ЛАЗа заглох. Пасажирів, серед яких була духовна особа, врятували пристрасні молитви. Одначе далеко не кожним засобом громадського транспорту пересуваються служителі Бога. Якщо свого часу водіїв випускали на лінії лікарі, інженери з техніки безпеки, то наразі вони переважно «самовипускаються». Ніхто, крім автоінспектора, їх не контролює, прибутковий бізнес змушує забути про будь-які гальма. «Дозвіл на обслуговування пасажирів дає конкурсна комісія, та поки що не відомо, за якими саме критеріями», — говорить Віктор Коверзюк.

Михайло ВАСИЛЕВСЬКИЙ, «День»
Газета: 
Рубрика: