Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / УКРАЇНА

25 грудня, 2002 - 00:00

Тігіпка представили колегам по Нацбанку

Спікер Верховної Ради України Володимир Литвин учора представив новопризначеного голову Нацбанку України Сергія Тігіпка колективу банку. Дивно, але участь преси у цій церемонії, повідомляє Інтерфакс-Україна , не планували. Як відомо, у ході поіменного голосування бюлетенями парламент України тиждень тому, у вівторок, підтримав рішення про відставку голови Національного банку України Володимира Стельмаха і призначення на цю посаду Сергія Тігіпка. В. Стельмах того ж дня пішов на лікарняний, поклавши виконання своїх обов’язків на заступника голови Нацбанку Павла Сенища. Парламентська опозиція оспорює законність голосування.

Губернатор замовив «ракетний» пам’ятник

У найближчому майбутньому на одній із площ Дніпропетровська буде споруджено меморіал вітчизняним ракетобудівникам. Такими планами поділився на нараді керівників промислових підприємств глава дніпропетровської облдержадміністрації Микола Швець. За його словами, нинішнього року Дніпропетровщина досягла «більш значних результатів», ніж сусідні індустріально розвинені області східної України — Харківська, Запорізька, Луганська і навіть Донецька. Головна роль у цьому, зазначив губернатор, належить директорам промислових підприємств, чиї заслуги він відзначив особливо. За заслуги 219 господарників Дніпропетровщини останнім часом було нагороджено державними відзнаками — 57 осіб — орденами, 29 — медалями, 133 — відзначено почесними званнями, а трьох удостоїли і звання Герой України. Серед них — генеральний директор ВО «Південмаш» Юрій Алексєєв і заступник генерального конструктора КБ «Південне» Володимир Команов. Ще раніше званням Героя України було відзначено їхнього колегу-ракетобудівника — заступника генерального директора «Південмаша» Володимира Сичевого.

Одним з кращих місць для спорудження меморіалу М. Швець вважає площу імені 60-річчя СРСР, розташовану на перехресті проспекту Ю. Гагаріна і Запорізького шосе, яким до Дніпропетровська з місцевого аеропорту прибувають високопоставлені гості і делегації. Перевага такого рішення полягає і в тому, що саме звідси широка дорога веде до прохідної флагмана вітчизняного ракетобудування — Південного машинобудівного заводу. Сам меморіал, за задумом глави облдержадміністрації, повинен стати своєрідною «візитною карткою», що презентує досягнення Дніпропетровська та його видатних представників. Вадим РИЖКОВ , «День».

Споживач ризикує... i не п’є шампанського

За даними статуправління Криму, обсяги оптової торгівлі шампанським нинішнього року скоротилися майже вдвічі, а середня оптова ціна за літр зросла на 10,6 відсотка. За 9 місяців 2002 року оптовими підприємствами Криму було реалізовано тільки 55 тисяч декалітрів шампанського на суму 6,8 мільйона гривень. Його ціна у середньому по республіці становила 12,45 гривнi за літр (без ПДВ та акцизу). Аналогічна ситуація склалася у Криму й у галузі виробництва шампанського. Промисловими підприємствами за січень—листопад 2002 року вироблено 47 тисяч декалітрів іскристого напою, що на 53,9 відсотка менше, ніж минулого року за цей час.

На думку аналітиків, ринок спиртних напоїв, що довгі десятиріччя радянського часу не відрізнявся розмаїттям, сьогодні переповнений. Наш масовий споживач, який стоїть перед тисячами нових марок коньяків, горілок, вин, пива, розгублений і не може визначитись ще зі своїми пріоритетами —просто хочеться скуштувати всього, перш ніж віддати перевагу якому-небудь одному сорту. В умовах інтервенції на ринку горілчаного різноманіття, споживачі з чистого інтересу відкладають вино і купують все нові й нові сорти горілки, які практично нічим, крім назви, один від одного не відрізняються. Споживання вин, у тому числі шампанського, за таких умов знижується. За даними перевірок, ринок переповнено дешевими і фальсифікованими горілками і винами, галузь ще не створила надійних засобів захисту від підробок, а споживач не може зорієнтуватися. Так чи інакше, але факт залишається фактом — споживання якісних спиртних напоїв падає, що не радує виробників.

За 9 місяців 2002 року через мережу роздрібної торгівлі у Криму було продано 53 тисячі декалітрів шампанського на суму 8,3 мільйона гривень. Незважаючи на зниження обсягів реалізації на 5,7 відсотка, роздрібний товарообіг у грошах виріс на 2,2 відсотка за рахунок підвищення ціни. Спостереження за цінами у роздрібній торговій мережі свідчить, що середній рівень цін на шампанське перевищив торішній показник на 16,3 відсотка. Фактична ціна однієї пляшки (0,75 л) у вересні поточного року становила 12,77 гривнi. Микита КАСЬЯНЕНКО, Сімферополь.

Улюбленці і кумири

«Улюбленцями нації» і «кумирами молоді» більше половини українців назвали братів Віталія і Володимира Кличкiв. Про це свідчать дані всеукраїнського соціологічного опитування, проведеного Українським інститутом соціальних досліджень і центром «Соціальний моніторинг» з 2 по 10 грудня (опитано 2311 чоловік). За результатами опитування, переможцями в номінації «Улюбленець нації» 54% респондентів назвали братів Кличкiв, 38% — співачку Софію Ротару, по 21% — футболіста Андрія Шевченка і покiйного тренера футбольної команди «Динамо» (Київ) Валерія Лобановського і 10% — співачку Таїсію Повалій. У номінації «Кумир молоді» переможцями названі брати Клички (66%), А.Шевченко (29%), Т.Повалій (14%), а також співаки Олександр Пономарьов, Ані Лорак, група «Океан Ельзи» (по 8%), Ірина Білик (6%) і група «Воплі Відоплясова» (4%). В обох номінаціях кожен опитаний міг назвати три прізвища.

Разом iз тим учора на прес-конференції голова правління Українського інституту соціальних досліджень Олександр Яременко пояснив, що ці дані можна вважати «дещо умовними», оскільки при опитуванні в номінаціях були викреслені прізвища політиків. Усього опитування проводилося в два етапи: на першому люди назвали 85 прізвищ, у тому числі, політиків, а на другому респондентам були запропоновані сiм найбільш «рейтингових» прізвищ за винятком політиків. За словами О.Яременка, це було зроблено через те, що в першу «сімку» увійшли переважно політичні діячі, однак їхні рейтинги в опитуванні визначаються окремо. Як повідомляє агентство Інтерфакс-Україна , підводячи підсумки опитувань у номінаціях «Улюбленець нації» і «Кумир молоді», соціолог відзначив, що «для того, щоб пiдкорити народ, в Україні потрібно бути або спортсменом, або естрадним артистом».

Газета: 
Рубрика: