Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Невідомий Тенессі Вільямс

20 грудня, 2002 - 00:00

Звичайно, важко уявити, що в творчості знаменитого американського драматурга є білі плями, але тим часом... Доля останньої п’єси Тенессі Вільямса «Крик» (він написав її після виходу з психіатричної клініки і вважав кращою після «Трамвая «Бажання») важка, хоча вона вважається однією з кращих у американській драматургії XX сторіччя. Її репетирували Демидова з Висоцьким, а Віктор Гвоздицький (МХАТ ім. А. Чехова) готував її з Тетяною Шестаковою у Льва Додіна і з Катериною Васильєвою у Ками Гінкаса. Але з якихось фатальних причин вона не доходила до прем’єри. Висоцький помер, так і не зігравши в ній, дві інші спроби також залишилися нереалізованими. Навіть коли Лія Ахеджакова («Современник»), будучи в Америці, шукала текст цієї п’єси, їй говорили, що такої п’єси Вільямса (її перша назва «Спектакль для двох») немає. Дійсно, цю п’єсу ніхто не грав не лише в Росії (хоча років 5—8 тому її було поставлено на малій сцені Харківського театру «Березіль»), але її майже не грають і не знають у Америці. У п’єсі драматург розповів про самого себе, свої дитячі та дорослі страхи, своє розуміння театру і світу, розділивши все це на два голоси, брата й сестри, — Феліче і Клер, двох акторів, що грають свою останню виставу на самому краю землі.

І ось постановка все-таки відбулася. У російській столиці вона йде під назвою «Подсолнухи». У ній уперше зустрілися двоє блискучих акторiв — Ахеджакова та Гвоздицький, і одночасно — це їхня перша робота з режисером Борисом Юханановим. Робота над виставою тривала близько року — небувалий для антрепризи термін, майже ціле життя разом, коли, за виразом Ахеджакової, твій партнер стає частиною тебе та твоєї долі.

…Життя в мистецтві — краща iз форм існування, хоча часом і вельми болісна. Це треба пам’ятати, щоб зрозуміти та оцінити те, що роблять на сцені актори. Діалоги Феліче і Клер можуть бути дуже нервові і сумбурні, але стосунки між ними навдивовижу музичні: це найголовніше, і це передано дуже чудово. У цьому сезоні «Подсолнухами» захоплюється вся Москва. Завдяки компанії «Альянс Шатро» цими вихідними виставу зможуть оцінити й кияни.

Інф. «Дня»
Газета: 
Рубрика: