Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Дзвонити «ближнім» родичам — дорожче, «дальнім» — дешевше

1 серпня, 2002 - 00:00

Тарифи на основні послуги електрозв’язку в Україні з 30 липня підвищуються більш ніж на 50%. Про це повідомив на прес-конференції у вівторок заступник Державного комітету з питань зв’язку та інформатизації України Олег Проживальський. Зі слів О. Проживальського, внаслідок підвищення тарифів рентабельність «Укртелекому» зросте на 3%,а його прибутки — на 9-10%, повідомляє Інтерфакс-Україна. Крім того, бюджет отримає додатково 65 млн. грн. Згідно з наказом Держкомзв’язку, абонплата при похвилинній оплаті телефонних розмов для населення зросте на 20,1% і становитиме 6,12 грн. (без ПДВ) на місяць і на 19,4% (до 9,63 грн.) — для підприємств. Вартість хвилини місцевої розмови для населення зросте на 85,4% — до 0,03 грн. і на 73,1% — до 0,045 грн. — для підприємств. При цьому абонентам надається 175 безкоштовних хвилин. Для абонентів без похвилинної оплати абонплата для населення збільшиться на 20% — до 10,5 грн. на місяць і на 20% — для підприємств — до 16,5 грн. Для сільської місцевості передбачається встановити пільгові тарифи. Денний тариф (8.00 — 18.00) на міжміські розмови у межах області становитиме 0,36 грн. за хвилину, вечірній (18.00 — 23.00) — 0,23 грн., нічний (23.00 — 8.00) — 0,18 грн. за хвилину. У вихідні та святкові дні ці тарифи становитимуть 0,12 грн. на хвилину. У межах України денний тариф на міжміські розмови становитиме 0,6 грн., вечірній — 0,4 грн., нічний — 0,3 грн., а в вихідні та свята — 0,25 грн. Згідно з наказом тарифи на міжнародні телефонні розмови в середньому знижено на 20%, а у деяких напрямах (зокрема США, Канада і Австралія) — утричі. Зниження тарифів на цей вид послуг фахівці Держкомзв’язку пояснюють зниженням їхньої собівартості. Плата за установку телефону для населення не змінилася — 166,67 грн. (без ПДВ), для організацій — 666,67 грн. Вартість хвилини місцевої розмови по таксофону становитиме 0,05 грн. (без ПДВ). Як і раніше, 1,6 млн. пільгових категорій абонентів оплачуватимуть 50% вартості послуг електрозв’язку. За даними Держкомзв’язку, востаннє тарифи на електрозв’язок підвищувалися в липні 2000 року.

Чи задоволені ви станом телефонного зв’язку в Україні? Що треба робити, щоб покращити якість зв’язку? Чи треба для цього підвищувати ціни?






Софія Матвіївна, пенсіонерка:

— Зв’язок задовольняє десь 50 на 50. Треба, щоб працівники зв’язку добре ставилися до своєї роботи — це найголовніше. Адже коли підвищуються ціни, якість обслуговування від цього не стає кращою.









Ірина, студентка:

— Хотілося б, щоб міжміські переговори були дешевшими. Вартість послуг — справа уряду, і він повинен це вирішувати. А не нав’язувати всі проблеми населенню.









Світлана, юрист: — Якістю зв’язку задоволена не дуже. Про покращання цього сектора повинні думати фахівці, а ми як споживачі повинні отримувати нормальну якість зв’язку.









Петро Панасович, викладач:

— Зв’язком не дуже задоволений. По-перше, у мене спарений телефон. По-друге, не завжди можна зв’язатися, дуже багато перешкод. На мою думку, для покращання роботи треба побудувати побільше станцій. Ціни підвищувати не варто, адже для цього немає економічних передумов. Якість залежить не від цін, а від інвестицій у цю галузь. Якщо будуть просто піднімати ціни, то це нічого не дасть.









Микола, лікар:

— Зв’язок дуже жахливий, погано чутно. А куди ще підвищувати ціни? Вони і так досить високі. Просто треба покращити лінії, оновити всі автомати.









Олена, молода мама:

— Зв’язок, напевно, покращився. Є телефони-автомати. Хоч трапляється, що в твою розмову вклинюються інші абоненти, її можуть несподівано перервати. Не знаю, як вплине підвищення цін. У нашій країні ціни підвищують, а якість — з місця не рушає.









Роман, безробітний:

— Ціни, напевно, вплинуть на якість, але треба якось і на народ зважати. Заробітна плата маленька, а ціни на все підвищують. Для мене, наприклад, телефон недоступний. Я не можу собі цього дозволити.









Наталія, оператор зв’язку:

— Зв’язком не дуже задоволена: дуже дорого коштує, а працює неякісно. Впевнена, що підвищення цін не вплине на це. Адже тоді люди просто будуть менше користуватися телефоном, і надходження від абонплати будуть на тому ж рівні.








Ірина, продавець:

— Якість не зміниться, але це буде погано, наприклад, для пенсіонерів. Хоч вони і платять половину вартості, але для них це однаково буде багато. Я розмовляю мало, але це вдарить по кишені: я й так плачу в середньому 18—20 гривень на місяць. Це дорого. Можливо, я стільки і не наговорюю.








Жанна Юріївна, диспетчер:

— Якістю зв’язку загалом задоволена. Ціни підвищувати не треба, ми і так обмежуємо розмови з близькими людьми, тому що дорого обходиться. Приходять такі рахунки, такі квитанції!

Пiдготувала Юлія КАЦУН
Газета: 
Рубрика: