Добридень, шановна редакціє!
Я передплачую та читаю вашу газету (п’ятничний випуск російською мовою) протягом трьох років. Цього року перші шість місяців отримував газету нормально. Але у другому півріччі раптом принесли «День» українською мовою. Спочатку подумав, що це помилка, але коли три рази поспіль мені принесли примірники газети українською мовою, я звернувся до поштового відділення. Там подзвонили в район та отримали відповідь: хтось iз начальства подав відомості, що у районі передплатили тільки україномовні номери «Дня». Мені ж сказали: «Не хочете отримувати газету українською мовою — забирайте гроші». Ось так-то, вже газету не можу отримати через якихось бюрократів.
Я знаю українську мову, можу розмовляти й читати (сам я росіянин, який народився в Україні). Але ваша газета друкує гарні матеріали політологів та філософів. Мені їхня термінологія не завжди зрозуміла навіть російською мовою, а що вже говорити про українську! Я б передплатив «День» і на наступний рік, але не впевнений, що буду отримувати газету тією мовою, якою хочу. Отже, доводиться відмовитися від передплати на вашу газету. Вибачте, звісно, шкода, що відмовляюся, але я хочу читати те, що мені подобається, а не те, що накаже чиновник.
ВІД РЕДАКЦІЇ
На жаль, подібні листи зі скаргами читачів на роботу «Укрпошти» щодо доставки нашої газети не рідкість (про це ж пише і Анатолій Миколайович Ревенко з Керчі). У ряді регіонів «День» доставляється передплатникам нерегулярно, окремі номери взагалі до них не доходять. Редакція, зі свого боку, робить усе від неї залежне, щоб номер газети потрапив у експедиційну розсилку вчасно, але ось подальше проходження номера каналами поштового відомства від нас, на жаль, не залежить. Тому ми радимо нашим читачам більш наполегливо відстоювати свої права. Існує Закон України «Про захист прав споживачів», пункт 3 стаття 12 якого встановлює, що «продавець (виготовлювач, виконавець) зобов’язаний передати споживачеві товар (роботу, послугу), який повністю відповідає умовам договору». У разі порушенні умов договору, а передплатний абонемент є таким документом, передплатнику потрібно спочатку звернутися до керівництва поштового відділення, а у разі невживання останнім заходів із усунення порушень, — у місцеве територіальне управління Держкомітету із захисту прав споживачів. Практика свідчить, що питання після цього вирішується по суті.
Порушене нашими читачами питання набуває особливої актуальності й у зв’язку з останнім підняттям тарифів на доставку газет, яке, як ми бачимо, не завжди відповідає підвищенню якості обслуговування. А потерпають при цьому читачі, вимушені відмовлятися від передплати, та редакції газет, що втрачають передплатників не через свою вину.