Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

ДУМКИ СПОЖИВАЧІВ

28 вересня, 2001 - 00:00

Олег ЦИМБАЛЮК, електромонтажник:

— На мій погляд, неуважне ставлення до покупця часто зумовлюється невеликим розміром зарплати. Однак, мені здається, що скарги як метод боротьби з хамством ні до чого не приведуть. Навіть якщо того, «що провинився», і звільнять, на його місце, на ту ж маленьку зарплату, прийде людина, яка згодом поводитиметься так само, як і попередник. Чесно зiзнатися, конструктивного методу боротьби із цим явищем я не бачу. Напевно, якщо загалом рівень життя в країні зросте, то хамство, як пережиток, викорениться саме по собі.

Валентина РАХУБЕНКО, пенсіонер:

— Думаю, рівень сервісу помітно поліпшився. За колишніх часів я нерідко стикалася навіть із ситуаціями, коли продавець кидав покупцеві товар в обличчя. Оскільки тепер ми йдемо до ринку, відсутність цивілізованого сервісу загрожує втратою свого покупця — споживач останніми роками перестав миритися з некоректним до нього ставленням. Проте, на жаль, випадки хамської поведінки поки що зустріти можна. Мені здається, ситуація зміниться тільки в тому випадку, коли відбудуться зміни в інших сферах життя. Наприклад, якщо в школі почнуть виховувати особистості, для яких слова «само- і взаємоповага» не будуть порожнім звуком.

Наталя ІЛЮЩЕНКО, фахівець із питань комунального господарства:

— На мій погляд, ситуація в сфері обслуговування помітно змінилася — вплинули конкурентні умови діяльності, боротьба за престиж. Окрім того, високі показники безробіття примушують цінувати своє робоче місце. На жаль, останнє призводить до того, що ввічливість часто є награною, вимушеною — коректне ставлення до споживача закладено не вихованням, а потребою. Згодом, думаю, ситуація в цій сфері зміниться, оскільки ми все-таки поступово привчаємося мислити «по-європейському».

Газета: