Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Співаєш під фонограму? Повідом про це в рекламі

20 вересня, 2001 - 00:00

При рекламуванні послуг, пов’язаних із переліченими вище видами діяльності, обов’язково має бути присутня інформація про використання чи невикористання фонограм виконавцями музичних творів. Така інформація повинна займати на афішах та інших рекламних засобах не менше 5% рекламної площі (обсягу) усієї реклами.

Ці зміни у законодавстві фактично зобов’язують виконавців повідомляти потенційних глядачів про виконання пісень під т. зв. фанеру. Не секрет, що понад 90% естрадних співаків, у тому числі й відомі поп-зірки, використовують під час своїх виступів, у кращому разі, «мінусову» фонограму, а то й фонограму із записом і музики, і вокалу. (Про це, зокрема, свідчать конфузи із відомими співаками, коли вони мовчки «виспівували» у мікрофон, не помітивши, що фонограма замовкла.) І, йдучи на концерт, глядач може лише здогадуватись, чи почує він «живий» голос співака, чи «насолоджуватиметься» записом, нехай і найвищої якості. Тому, заплативши за квитки чималенькі гроші (мова йде про декілька сотень гривень), ми у більшості випадків відчували себе ошуканими, споглядаючи імітацію співу. З юридичної точки зору таке явище слід було розглядати як прихований обман споживача, оскільки йому фактично не повідомляли про якість пропонованих послуг. Тож парламентарі вчинили цілком логічно, «залатавши» проріху у законодавстві.

Напевне, тепер, прочитавши у рекламі концерту про використання «фанери», багато хто замислиться: чи варто віддавати кругленьку суму лише за те, щоб побачити «естрадне диво», яке старанно розтуляє рота, намагаючись потрапити у такт власної фонограми, чи краще придбати за набагато менші гроші якісний запис пісень у тому ж виконанні й слухати їх досхочу. Хоча є й такі, хто не переймається питанням, яким голосом співає його кумир — «живим» чи записаним, бо для них головне — побачити свого улюбленця й відчути увесь антураж концерту.

Безумовно, згадані нововведення також позначаться і на рейтингу співаків, бо одна справа — відшліфувати свій голос за допомогою найсучаснішої техніки звукозапису, й зовсім інша — продемонструвати власні вокальні дані у натуральному вигляді.

Слід очікувати, що необхідність розкривати секрети власної концертної «кухні» сподобається далеко не всім, тож цілком можливо, що дехто буде «забувати» вказувати у рекламі використання «фанери». І все ж цікаво буде дізнатися, хто із наших та зарубіжних «поп-зірок» першим знайде у собі мужність зізнатися у цьому?

Євген МОРЕНЦОВ, «День»
Газета: 
Рубрика: