Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Обмін знаннями не має кордонів

7 березня, 2001 - 00:00

Україна приєдналася до навчальної мережі глобального розвитку: в Українській Академії державного управління при Президентові України відкрився Центр дистанційного навчання. Здійснення цього проекту стало можливим завдяки допомозі Світового банку та уряду Канади. Вже сама церемонія відкриття Центру, яка перетворилася у відеоконференцію між Києвом, Вашингтоном, Ханоєм та Оттавою, стала демонстрацією великих можливостей комунікаційних технологій. Її учасники були одностайними: Україна зробила важливий крок до участі у всесвітньому обміні знаннями з ключових питань розвитку.

Директор Світового банку по Україні та Білорусі Лука Барбоне зізнався, що на стадії обговорення проекту в нього ще були певні сумніви, чи можливо це в Україні. І от плани стали реальністю: «Ми хотіли б працювати разом з вами, щоб зробити цей Центр життєздатним компонентом діалогу між Світовим банком, міжнародними донорськими організаціями і Україною».

Навчальна мережа глобального розвитку, започаткована Світовим банком 1997 року, є співдружністю організацій, що спрямовують спільні зусилля на подолання інформаційного розриву між різними країнами. «Потенціал мережі стосовно інституційного розвитку особливо вражаючий, оскільки він дозволяє здійснювати обмін інформацією, досвідом та знаннями між урядовцями, представниками приватного сектора, неурядових організацій, студентами та іншими громадянами, зацікавленими у прискоренні розвитку в різних країнах та на різних континентах», — вважає віце-президент Світового банку по Європі та Центральній Азії Йоганнес Лінн.

Складовою мережі є центри дистанційного навчання, до яких входять високошвидкісний Інтернет-доступ і повністю обладнана мультимедійна аудиторія. За словами директора проекту НМГР Джона Мідлтона, київський Центр дистанційного навчання — перший такого типу серед 27 країн регіону Центральної Європи та Азії. Його діяльність насамперед буде орієнтована на підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації державних службовців, менеджерів ринкової інфраструктури та керівного персоналу неурядових організацій за дистанційною формою. Як повідомив ректор Академії Володимир Луговий, спочатку навчання вестиметься на короткострокових курсах, розроблених Світовим банком, а згодом поступово буде здійснено перехід до розробки модульної програми магістерського рівня. Нагальним завданням Центру В. Луговий вважає створення міжрегіональної мережі дистанційного навчання, до якої були б залучені обласні центри та Республіка Крим. Для фінансування створення Центру та підтримки його діяльності на перші три роки Канадське агентство міжнародного розвитку виділило $1,8 млн. Надалі, висловлює точку зору Світового банку Л. Барбоне, Центр повинен фінансувати себе самостійно. Звичайно, щоб забезпечити самоокупність, Центру доведеться зробити навчання переважно платним, однак, як зазначає вчений секретар Академії Григорій Литвинов, йдеться не про отримання прибутку, а лише про компенсацію витрат.

Петро ІЖИК, «День»
Газета: