Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Реклама — в iм’я iнтересiв глядача

1 грудня, 2000 - 00:00


«День» звернувся до керівників телеканалів iз проханням прокоментувати нещодавню заяву голови парламентської комісії з питань свободи слова та інформації, почесного президента телеканалу «Інтер» Олександра ЗІНЧЕНКА про доцільність перегляду закону про рекламу в частині її трансляції під час демонстрації фільмів. Нагадаємо, що 23 листопада О. Зінченко в інтерв’ю агентству Інтерфакс- Україна зазначив, що введення заборони на переривання художніх фільмів рекламними блоками призвело до того, що телекомпаніям стало вигідніше транслювати серіали з короткими серіями від 30 до 40 хвилин, а не «фільми-бестселери» тривалістю 2 години. Депутат пояснив, що кошти, отримані від реклами, телекомпанії спрямовують на свій технологічний розвиток, і якщо треба вибирати — транслювати два серіали й чотири рекламних блоки або ж один рейтинговий художній фільм iз двома блоками реклами на початку і в кінці, то компанії роблять вибір на користь серіалів. «Як результат ефір перенасичений «мильними операми», — сказав він. При цьому глава комітету нагадав, що в Росії, Білорусі, Англії, Німеччині немає заборони на переривання фільмів рекламними блоками.

Олександр РОДНЯНСЬКИЙ, генеральний продюсер телеканалу «1+1»:

— Я поділяю думку Олександра Олексійовича про необхідність внесення змін у закон про рекламу.

Можливі поправки до закону про рекламу можуть зробити логічнішим розміщення рекламних блоків. Тривалість рекламних пауз не буде так дратувати глядачів, тому що сьогодні деякі рекламні блоки можна за тривалістю порівняти з тривалістю телепередач. Тобто замість трьох коротких рекламних пауз у нас виходить один, але дуже довгий рекламний блок. З одного боку, це важко для телеглядачів, iз другого — абсолютно неефективно для рекламодавця. Внаслідок перших двох причин це негативно позначається на розвитку телеканалів.

Закон про рекламу потребує певних поправок. По-перше, для того, щоб врегулювати ситуацію з телевізійною рекламою, необхідно привести ситуацію у відповідність до прийнятої професійної практики у багатьох цивілізованих країнах світу. Замість одного надто довгого рекламного блоку логічнішими є три короткі впродовж години, що не так важко для телеглядача й не викликає сумнівів в ефективності у рекламодавців. Це могло б сприяти збільшенню обсягу рекламного ринку в Україні, що вкрай важливо не лише для телеканалів, а й для рекламних агентств, їхніх клієнтів, а отже й для економіки загалом. Адже сьогодні телебачення в Україні не є таким привабливим і ефективним рекламоносієм, як, скажімо, в Росії, у Франції або в Німеччині.

Обмеження в розміщенні реклами на телебаченні логічні лише стосовно державних і громадських каналів, що існують за рахунок платників податків, яких дратує велика кількість реклами на цих телеканалах. У більшості цивілізованих країн існують жорсткі квоти на обсяги реклами та характер її розміщення передусім для громадських і державних каналів, але не для приватних, де реклама є єдиним джерелом фінансування, а отже виживання й розвитку.

Олексій ФЕДУН, президент ЗАТ «ММЦ — СТБ»:

— Ми, як усі розсудливі телевізійники, обома руками «за», адже питання про можливість чи неможливість переривання художніх фільмів рекламними блоками — це питання виживання та рентабельного існування українських телеканалів. Причому його слід вирішувати разом iз питанням про заборону ретрансляції російських каналів iз рекламою й без отримання прокатних посвідчень на кінофільми в наших кабельних мережах. Сьогодні ж відбувається таке: заборона на «вріз» рекламних блоків всередину фільмів робить українські канали явно менш ефективними рекламоносіями, ніж російські, де це дозволено. Великі міжнародні рекламодавці враховують це й, беручи до уваги високий ступінь охоплення українських міст російським телемовленням через кабельні мережі, свідомо перерозподіляють свої бюджети на користь Росії. При цьому вони твердо можуть розраховувати на ефективний вплив своєї реклами на українську аудиторію. Існуючий сьогодні закон теж опосередковано зменшує аудиторію українських теленовин. Адже те саме «НТБ» дає новини відразу впритул до фільму, й глядач не встигає схаменутися, як він уже дивиться новини. Ми ж змушені між ними ставити 7—9 хвилин реклами, під час якої глядач перемикається на інші, зокрема й російські, канали. Але це вже питання зі сфери інформаційної безпеки країни.

Олександр БОГУЦЬКИЙ, президент телеканалу ICTV:

— Зміни в законодавстві про рекламу, які дозволять переривати трансляцію фільмів, хоч як парадоксально, насамперед, в інтересах телеглядачів. Для мене є очевидним, що такі зміни спричинять збільшення кількості грошей на рекламному ринку. А саме рекламні гроші є головним джерелом розвитку телекомпаній. Для виготовлення власних програм, для якісного мовлення бюджети визначальні. Отже, невелика перерва на рекламу всередині художнього фільму має спричинити збільшення якісних програм. До речі, кількість таких перерв та їхню тривалість обмежуватимуть самі телекомпанії, — для нас усе ж головним залишається комфорт глядача на наших телеканалах...

Газета: 
Рубрика: