Голова Запорізької облдержадміністрації Володимир Куратченко:
— Президент визначив мені конкретну роботу, і я не маю наміру йти звідси. Але як член спостережної ради «Нафтогазу», я розумію проблеми цієї галузі. Як я пропонував колись на засіданні Кабінету Міністрів, необхідно зробити нормальний енергетичний баланс країни, визначити, зокрема, де в нас дисбаланс щодо газу. Й, виходячи з цього, конкретно визначити подальші кроки: чи то збільшувати видобуток та які фінансові потоки й ресурси для цього спрямовувати, чи то збільшувати закупівлю за кордоном. Усі ресурси треба грамотно сконцентрувати: чи газ купуватиметься в Туркменістані або в Росії на комерційній основі, чи цим займатиметься держава, котра за цього випадку має ефективно розподіляти ресурси й керувати цим процесом. Проблема НАКа в тому, що їй необхідна програма тактичних і стратегічних дій. З різних причин (відносини з податковою службою, з Міненерго) її не вдалося створити, а НАК тим часом зазнавала збитків. Єдиної концепції в енергетиці сьогодні немає, і це дуже небезпечна ситуація. Якщо дисбаланс продовжуватиме зростати, то відключення споживачів, котре зараз робиться в ручному режимі, може призвести до серйозних наслідків. На засіданні Кабміну я висловив свою тривогу з цього питання. Треба сказати, що на Запорізькій АЕС уже стоять без палива два блоки. Але, попри численні заяви, енергетичним балансом не займаються, хоча в Мінекономіки працює 850 чоловік. Це відомство не повинно займатися лише статистикою, констатацією фактів. Йому треба займатися головним завданням — прогнозуванням, і на підставі міжгалузевих балансів будувати короткотермінові й довготермінові програми. Це елементарна б ухгалтерія, що має бути на будь-якому підприємстві, а тим більше — в державі. А в нас цього немає. В програмі уряду ситуацію в промисловості описано вельми стисло. Я ж вважаю, що саме промисловість має бути головною опорою економіки, хоча, звісно, й бізнесу, малому, середньому та великому, треба приділяти увагу. Але сьогодні там немає балансу. Не мені оцінювати дії Мінекономіки, але з регіонального рівня видно, що там не ведуть справу до узгоджених дій за цілою низкою параметрів.