Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Як продавати інформацію про роботу парламенту?

26 лютого, 2000 - 00:00

За словами О. Зінченка, він не бачить суперечності в тому, що державне інформагентство може займатися комерційною діяльністю, як, наприклад, ДІНАУ, ІТАР-ТАКС, а «комерційною інформація може стати в разі ефективної системи її подання». До того ж, підкреслив глава профільного комітету, поки інформагентство «Рада» «не викличе відповідного інтересу, його продукт буде розповсюджуватися безкоштовно».

Не вважає О. Зінченко дискримінацією частини журналістів і введення двох рівнів їх акредитації у ВР. Нижній рівень акредитації, за його словами, є «заявочним». А от статус «постійного парламентського кореспондента» полегшить журналістам доступ у приміщення ВР, куди він раніше не передбачався. А головне, постійні парламентські кореспонденти будуть отримувати депутатський пакет документів. Але «забезпечити цими ж документами тисячі акредитованих журналістів неможливо».

Під час визначення критеріїв акредитації більш високого рівня, запевнив О. Зінченко, вона «буде досить відкритою», i «питання будуть обговорюватися на засіданні профільного комітету ВР за участю журналістів». Зазначимо, що в первинній заяві О. Зінченка йшлося не про комерційне поширення поточної інформації про роботу парламенту (на яку дійсно можуть підписатися й купити будь-які ЗМІ), а про продаж саме ексклюзивних матеріалів. А це щось зовсім інше, оскільки ексклюзив, за визначенням, не може потрапити відразу в декілька ЗМІ. Звичайно «ексклюзив» готують самі кореспонденти конкретного ЗМІ, і той тип «комерціалізації» інформації про роботу ВР, який запропонував О. Зінченко, — чи не стане він ще однією перешкодою для роботи незалежних журналістів у ВР?

«День» готовий дати можливість О. Зінченку висловити свою точку зору з цього приводу детальніше.

Анатолій ЛЕМИШ, «День»
Газета: 
Рубрика: