У такому разі доцільно обмежити обсяг (тривалість) читання одного номера «Дня» десь 90 хвилинами. Суботнього номера — можна до 120 хв. Такий обсяг вдумливого (!) читання спокійно розміститься разом з ілюстраціями на шести сторінках наявного формату. Бо більший обсяг перевантажує як читачів, так і самих працівників редакції.
До того ж більшість ваших читачів — це люди не з найкращим зором. Тому хоча б проблемні матеріали доцільно друкувати більшими літерами й обов'язково функціональним шрифтом (типу прагматік).
А тепер про критерії відбору матеріалів до друку.
Зараз радянські (за своїм світоглядом) журналісти користуються так званим внутрішнім цензором. Та ще й, як і кожна нормальна радянська людина, виходять із пріоритету та презумпції власної правоти. Бо ніби й неважко додуматися до того, що серед читачів (у вашому випадку — це 50 000 мислячих з вищою освітою!) знайдеться багато компетентніших у даній суспільній проблемі, ніж працівники редакції. Проте радянське мислення цього не допускає, журналіст правий завжди та в усьому.
Тому пропоную вам інші критерії добору матеріалів до друку:
1. Замість наявного «Я кращий!» спробувати критерій «Як краще?» Різниця зовні лише в кiлькох буквах, але за змістом та наслідками — принципова.
2. Замість максималізації власної правоти (зокрема й редакції в цілому) прагнути до максималізації власної користі. Саме так, адже ви продаєте читачам знання, які мають принести їм більшу користь, ніж від конкуруючих ЗМІ.
Оскільки ваші читачі — це люди з вираженим потягом до абстрактно-логічного мислення, то в «Дні» доцільно радикально зменшити подачу матеріалів у формі конкретно-емоційного мислення. Полиште це для iнших, яких i так досить. До того ж вдумливі люди й кількісно менше споживають знань конкретно-емоційного характеру, тобто масового ТБ, візуальних видів мистецтва, кросвордів тощо. Тож і «Дню» варто подібне різко скоротити.
Натомість краще давати науково-популярні матеріали (обов'язково з ілюстраціями), інтелектуальний гумор, гумор народів світу тощо. Такого матеріалу вдосталь навіть на цілу сторінку вашої газети щодня.
Авторські матеріали варто давати з датою на авторському тексті, з датою одержання редакцією та з контактними координатами автора (за його згоди). Треба також намагатися звикнутися з думкою, що плюралолібералізм — це не єдина (і до того ж не найкраща!) світоглядна основа; що до об'єктивного (правдивого!) бачення суспільної проблематики веде виключно науковий підхід, реалізований засобами абстрактно-логічного мислення. І він уже описаний на доступному для неспеціалістів рівні!
Останню, 6-ту сторінку «Дня» заповнювати новинами науки і техніки та інтелектуальним гумором.
Тиражів «Дню» та авторитету!
ВІД РЕДАКЦІЇ
Пропозиції наших читачів дають «Дню» можливість більш критично ставитись до себе. І хоча з перших номерів «Дня» цього року читачі, напевне, звернули увагу насамперед на кількісні зміни в газеті — ми почали виходити на 6 сторінках, — сподіваємося, що дуже скоро ви відчуєте й якісні перетворення. Ми прагнемо зробити «День» стислiшим за викладом, отже, бiльш iнформативним, з бiльш оперативною аналiтикою. Тож сподіваємося задовольнити й найбільш вимогливих до преси споживачів, залишаючись завжди відкритими для ваших критичних та аргументованих оглядів «Дня».