З приходом нової президентської команди на державному телебаченні пішла хвиля чергових «рішучіх» змін. Здається, населення столичного «олівця» — як називають кияни будинок телекомплексу — вже призвичаїлося до подібних пертурбацій, що проходять тут останнім часом з розривом у декілька місяців. І тому до чергового катастрофічного потрясіння поставилося спокійно. Тим більше, що нове керівництво поки що утримується від політики скорочення штатів, взявши курс на підтримку усього, що є перспективним і, на його погляд, наблизить два державні канали до масового глядача. Логіка цих дій, як заявили керівники каналу на зустрічі з журналістами, що відбулася у середу з нагоди створення на УТ-1 нової служби зв'язків із громадськістю, має бути проста: за рахунок продуманої маркетингової та рекламної політики поповнити бюджет телекомпанії, який держава фінансує лише на 6,7 години мовлення щодобово.
Для початку вивчили «свого» глядача. Виявилося, що середньостатистичний глядач Першого каналу — це переважно сільський мешканець пенсійного віку. Найбільшу ж аудиторію канал збирає під час трансляції спортивних змагань. Відтак взято курс на міського і більш молодого за віком глядача, адже рекламодавців у першу чергу цікавить аудиторія від 25 років. При цьому УТ-1 збирається зберегти освітні програми та програми для наймолодшої та найстаршої аудиторії, які можуть виходити тільки на цьому каналі.
У першу чергу «вітер змін» пройдеться по вечірньому блоку, який, за словами президента телекомпанії Вадима Долганова, стане «деполітизованим». При цьому він залишатиметься президентським — і тут пан Долганов повторює слідом за директором ГРТ, який сказав про свій канал приблизно таке: «ГРТ є і залишатиметься президентським каналом поза тим, хто буде цим президентом». Декотрі програми, як, наприклад, «Діловий канал» , перейдуть з УТ-1 на УТ-2 — не як гірші, а через те, що ефірний час Другого національного — з 10 до 15 години — є для них більш актуальним.
Реорганізатори гарантують, що за рік спокійної роботи вони перетворять канал на рейтинговий (інша справа — скільки ми лише за цей рік чули таких обіцянок! — О.Л. ). А, власне, нову сітку мовлення введуть із 6 вересня — і підготовка до цього у розпалі.
Як запевнив головний продюсер компанії Юрій Захарченко («посади головного продюсера в класифікаторі немає,— пояснив В. Долганов, — тому офіційно Юрій Васильович займає пост віце-президента»), технічний і творчий потенціал Національного телебачення потужний. Зараз активно йде процесс накопичення і відбору творчих ідей як нових проектів, так і «перспективізації» вже працюючих. Пробуються нові ведучі, продумується дизайн студій. Можливості самого телекомплексу дозволяють розширити об'єм використання прямого ефіру, що повинно здешевити сам телепродукт.
Першою ластівкою перемін стало відокремлення «Світу спорту» від «УТН» в окрему щоденну десятихвилинну передачу. Якісно змінився і «Футбол від «УТН» , що, напевно, помітили любителі цього виду спорту.
З'явилася суботня «УТН-панорама» , яка, за твердженням того ж Вадима Опанасовича, була започаткована не (як ходять чутки) на противагу «7 дням» Ігора Сторожука, а для того, щоби більше зосередитися на соціальних проблемах тижня, подіях культури та спорту — залежно від їх актуальності в суспільному житті країни. Тоді як проект «7 днів» більше зосереджений на підсумках політичних подій тижня.
Про подальші новації на Першому національному, як запевнив керівник новоствореного відділу зв'язків з громадськістю Національної телекомпанії Євген Глібовицький, читачі «Дня» будуть дізнаватися першими.