Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Матеріалізація спогадів про золотий вік

12 серпня, 1999 - 00:00

Виставка графіки Наталі Алексеєнко в галереї «Грифон» — видовище для гурманів від мистецтва. За простотою, а іноді навіть декларативною елементарністю образів тут завжди переховується художня притча, а іноді і просто — певний архетипічнй символ, про значення якого в людській історії написано томи, але таємне значення якого, однак, доступне тільки митцям. І Наталі Алексеєнко в тому числі. Простіше за все «звести» її графіку до первісного мистецтва, до народної творчості (і, мабуть, не тільки художньої) і до дитячого малюнка. У всіх трьох випадках — весела щирість першовідкривача і його ж сумна мудрість. До того ж все це треба множити на вишукану до рафінованості авторську техніку, на разючі переходи кольору і світла — і кольору в світло, і навпаки.

Наталя Алексеєнко шаноблива з усіма своїми джерелами. «Рожевий час» — гімн дитинству. «Європа і Бик» — через себе переломлена, та все ж ілюстрація до міфу. «Дві дикі корови» — вже навіть не міф, а якийсь праміф, ядро, навколо якого «нашарується» потім певний сюжет, який передається словами.

Світ Наталі Алексеєнко одночасно лякливо загадковий і зворушливий, завжди — гармонійний. Доісторичні королі й улюблені іграшки, величні тварини і беззахисні квіти мирно співіснують, знаменуючи чи то настання золотого віку, чи то матеріалізацію спогадів про нього.

Оксана ЛАМОНОВА
Газета: 
Рубрика: