— Розкажіть, будь ласка, про природу цього конфлікту, про який «День» повідомляв у минулому «Телеклубі».
— Конфлікту, по-суті, не було. Насправді Віктора не влаштовувало, що йому тут дуже мало платили. У НТКУ існують жорсткі розцінки на авторські гонорари.
— Які вони — не комерційна таємниця?
— Та яка там таємниця! Сценарій складної телепередачі, наприклад, коштує 76 грн., постановка — близько 60 грн.
— А як же спонсори, адже на ток- шоу вони йдуть охоче?
— Загальна криза нашої економіки призвела до того, що спонсор, щонайбільше, може сплатити наші витрати на техніку. Хоч би там як було важко, але під цей проект вдалося задіяти першокласні технічні можливості. Взагалі, технічний і творчий потенціал НТКУ я б оцінив як дуже потужний. Тут багато хто з працівників тримається завдяки тому, що є можливості для творчості.
— Чому ви відмовилися від виробництва програми «Хто рано встає»?
— Ми вимушені були це зробити і аж ніяк не з творчих причин, через брак фінансування. Унікальність нашого ТО полягає в тому, що ми здебільшого виробляємо програми, на які навіть теоретично не може бути фінансування. Наприклад, «Надвечір'я». Ця програма має колосальний успіх у глядачів немолодого віку, але у рекламодавців ця вікова категорія особливого інтересу не викликає. Виробництво кожного її випуску — це, по суті, акт громадянського подвигу творчої групи, очолюваної Тамарою Щербатюк. «Служу народу України» — передача про проблеми армії — потрібна й корисна для тих, хто служить, для їхніх родичів. Теоретично збройні сили могли б її підтримати, але їх фінансовий стан я коментувати не беруся.
— Усі інші програми ТО «Громада» залишаться в ефірі?
— Поки що в мережі мовлення вони є. До речі, нещодавно ми повернули програму «Сімейній лікар».
— Вас влаштовує якість ваших програм, наприклад, «Село і люди»?
— Можливо ця програма не цікава міським жителям, але, судячи з рейтингів, у сільського населення вона користується популярністю.
— А «Не все так погано у нашому домі»?
— Вона має перспективу розвитку, завдяки таланту її ведучого. Ця програма була задумана чотири роки тому, й зараз у неї період становлення.
— Якісь нові проекти будуть?
— Про це важко говорити. Будь-який комерційний канал починає з того, що прораховує економічну доцільність проекту. Перший етап — надходження кошторису на виробництво програми. А в нас часто кошторисом все закінчується. Лєна ЛОКОША
Від редакції: Гадається, що пан Зорка трохи лукавив, коли казав, що той же пан Панфілов мав отримувати гонорар, рівний розцінкам НТКУ. Наскільки відомо «Дню», йшлося про інші суми. Адже деякі проекти УТ-1 таки мають фінансування зі сторони, причому нерідко незалежно від рейтингових і рекламних надходжень. Скажімо, про те, що у творчої групи програми «7 днів» — зовсім інші зарплати, ніж у їхніх колег із тих же УТН — відомо на УТ-1 усім. Інша річ, що керівництво НТКУ вже давно взяло курс на передання ефіру на Першому загальнонаціональному до рук комерційних структур (що, наприклад, сталося і з ранковим ефіром УТ-1, який від державної «Громади» перейшов до комерційної «Ери»). При цьому за бортом залишаються власні працівники НТКУ, з їхнім, за словами О. Зорка, «дуже потужним технічним і творчим потенціалом».