Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Тріумф нових відео-, аудіоносіїв

29 січня, 1999 - 00:00

Нові формати Mini Disc DVD завойовують ринки розвинених країн і розпочинають нову аудіо-відео-еру. За підсумками року, що минув, під егідою EISA (European Imaging and Sound Association) через найвідоміші спеціалізовані європейські журнали проведено щорічний міжнародний супертест аудіо-, відео- й фототехніки.

Уперше номінований «Європейський DVD-плеєр 98-99». Ним стала модель від Panasonic. І найцікавіше, що зовсім відкинуто техніку на основі аудіокасет. Уперше в категорії «Європейський аудіорекордер 98-99» номінована саме мінідискова дека від SONY, а в категорії «Європейська автомобільна аудіосистема 98-99» — автомобільний ресівер («приймач»-апарат, що поєднує за функціональними можливостями декілька), який дозволяє відтворювати як компакт-диски, так і міні-диски та слухати FM-радіо.

В рубриці «Аудіо&Відео» ми вже писали про формат Mini Disc, який був запроваджений фірмою SONY на початку 90-х. Його було задумано як такий, що дозволив би об'єднати якість і можливості компакт-диску з можливостями аудіокасети, тобто функціями монтажу. Це все було досягнуто, причому теоретично MD навіть краще за CD. Його заховано в пластмасовий корпус, як дискета 3,5, але він менший за неї десь у 1,5 раза. Він є найстійкішим серед усіх носіїв до механічних ушкоджень, і йому нестрашні «магнітні бурі» від акустичних систем та інших джерел магнетизму. На його основі розпочато масовий випуск маленьких MD-плеєрів, які за розмірами менші за касетні плеєри, а за якістю звуку не поступаються CD-плеєрам плюс усі інші зручності нового формату.

Про формат DVD ми писали в минулому випуску «Аудіо&Відео». Це універсальний формат із високою якістю відео та відмінним круговим звуком, створений у першу чергу для систем домашнього кінотеатру. Цей формат покликаний замінити й витіснити CD по всіх позиціях, від аудіо до комп'ютерних дисководів.

Можна лише радіти за споживачів — відео-, аудіоманів з розвинутих країн. Їм не дають нудьгувати й розслаблятися гіганти галузі. Коли до нас докотиться ця нова хвиля? Запитання риторичне. Річ не у відсутності відповідної апаратури на нашому ринку, бо вона все ж там є, а, в першу чергу, в платоспроможності населення. Воно поки що не готове купувати у великій кількості нові записи на MD- та DVD-дисках, як цього потребує масове поширення нових форматів.

Герман БОГАПОВ
Газета: 
Рубрика: