«Чергові побори — ось що, на загальну думку, стоїть за
«прикордонними» постановами українського уряду, як, утім, і за всіма туманними
документами державної влади... А для держбюджету Росії — плюс ще кілька
мільйонів доларів до суми, яку РФ щорічно виплачує Україні за стоянку свого
чорноморського флоту в Севастополі. Якщо врахувати, що Росія традиційно
розплачується з Україною енергоносіями, за які Київ винен Москві 3,4 млрд.
доларів, то нововведення можна розцінити як спробу зменшити державний зовнішній
борг України».
«Сегодня», 22 вересня
«Українські парламентарії включили так звану «молдавську
мову» поряд із румунською до числа тих десяти, якими розповсюджуються принципи
Європейської книги регіональних мов або мов національних меншин, які були
затверджені Законом «Про ратифікацію угоди про захист національних меншин».
Це дуже дивне рішення. Українські парламентарії хвилюються про виживання
неіснуючої мови».
«Плат Романіск», вересень
«Якщо найближчими місяцями економічна й соціальна ситуація
не поліпшиться, тоді відставка уряду цілком імовірна. (...) В українського
уряду і Президента Кучми ще є шанси уникнути кризи, яка повністю зупинила
б усі перетворення в країні».
«Нойє цюрхер цайтунг», 21 вересня
«Єжи Кропівницький, голова Урядового центру стратегічних
досліджень Польщі, висловив стурбованість щодо різкого зниження продажу
товарів на ринках просто неба, де відвідувачі з колишнього СРСР становлять
переважну більшість покупців. За його словами, продаж упав у середньому
на 75 — 80 відсотків спочатку на ринках, які спеціалізувалися на торгівлі
з Росією, і пізніше також на тих, куди з’їжджалися торговці з України».
«Поліш Ньюз Бюлітін», 21 вересня
«Понад півсторіччя по тому, як їх примушували під дулом
пістолета працювати на нацистів, українці, що згодом знайшли притулок у
Британії, мають отримати компенсацію за їхню рабську працю під час війни.
1948 року майже 25 тисяч колишніх невільників прибули до Великої Британії,
розселившись у декількох містечках і містах, переважно на півночі... Незначна
кількість тих, хто дожив до сьогодні, нині сподіваються на компенсацію
— після того, як колишні невільники порушили в США дві судові справи проти
німецьких міжнародних компаній, на які їх примушували працювати під час
Другої світової війни. 1942 року гестапо примушувало українців працювати
на такі німецькі компанії, як Фольксваген, БМВ, Даймлер-Бенц, Ауді й Сіменс».
«Обсервер», 20 вересня
«Зі сльозами, міцними обіймами й рукостисканнями 16 українських
моряків, які з квітня перебували в Х’юстоні у скрутному становищі, в неділю
вирушили додому... Грецька компанія уклала з чоловіками дев’ятимісячний
контракт, за яким вони мали відремонтувати старе вантажне судно «Епта».
Хоча корабель було відремонтовано, людям нічого не заплатили. Через несплачені
власником корабля борги судно в березні забрали американські судові виконавці.
Пізніше його було продано на аукціоні за $500 тисяч, але попередній власник
порушив судову справу, аби призупинити продаж. Моряки та їхня платня були
забуті... Незважаючи на відчай, чоловіки мали розраду завдяки доброзичливості
тих, хто допомагав їм упродовж усього тяжкого випробування в США».
№184 26.09.98 «День»
При використанні наших публікацій посилання на газету
обов'язкове. © «День»