Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Океан» залишився без українських замовлень

9 вересня, 1998 - 00:00

Серія балкерів типу «Панамакс» була єдиним великим замовленням, яке вітчизняна верф виконувала для українського замовника. Контракт на будівництво головного судна серії — «Київ» (замовлення № 501) — було підписано ще в листопаді 1994 року. Президент Леонід Кучма, який спостерігав через рік за виведенням судна з доку, зобов’язав керівництво ЧМП підписати контракти ще на два судна — замовлення № 502-503. Однак уже під час добудовування першого балкера виникли значні проблеми з фінансуванням, через що роботи декілька разів консервувалися, а передача балкера ЧМП відкладалася і була здійснена тільки в квітні нинішнього року. Будівництво наступного балкера, на якому поки що споруджено частину корпусу, пароплавство, як виявилося, не в змозі завершити. Тож «Океан» в односторонньому порядку ухвалив рішення про розірвання контракту.

Як розповів кореспондентові «Дня» директор суднобудівного заводу «Океан» Микола Романчук, нині ведуться переговори про добудування замовлення № 502 для німецької компанії МРС, із якою укладено контракт на будівництво чотирьох аналогічних балкерів типу «Панамакс» (іще шість — в опціоні). Утім, попри те, що контракт із німцями підписано ще півтора року тому й є домовленість з Ексімбанком Японії про надання кредитної лінії в $125 мільйонів, корабели не можуть розпочати його виконання через складну процедуру отримання урядових гарантій під цей контракт.

Данило КЛЯХІН, «День»
Газета: 
Рубрика: