Нещодавно Черкащину відвідала офіційна делегація Ярославської області (Росія). В результаті було підписано угоди про розвиток кооперації та співпрацю між двома областями.
Як наголосив на підсумковій прес-конференції голова Черкаської облдержадміністрації Василь Цибенко, майбутнє саме за такими зв`язками - на рівні регіонів і областей. Особливо, коли партнери зацікавлені в ринках збуту. Так, Ярославська область щорічно ввозить на свою територію 400 тис. тонн продовольчого зерна та близько 15 тис. тонн цукру. А черкащани виготовляють того ж таки цукру стільки, що можуть 80-90 тис. тонн вивозити. Щоб не звертатися до посередників, які лише накручують ціни, радше продати його самим на Ярославському ринку. Так і ярославцям: Черкащина постійно купує пальне, а його якраз більш ніж досить виробляють на Ярославському нафтопереробному заводі. Тож цілком реально налагодити прямі поставки з Ярославля в Черкаси.
Провівши аналіз взаємного попиту й пропозицій, майбутні партнери несподівано зіткнулися з ціновою проблемою. З`ясувалося, що вартість пального в Росії, зокрема того, що вироблене в Ярославлі, на 10-15% вища ніж в Україні.
Аналітики з обох сторін дійшли висновку: слід здешевлювати собівартість продукції, а також створювати спільні українсько-російські, або, якщо бути точнішими, черкасько-ярославські підприємства, які б забезпечували взаємовигідну реалізацію продукції. Роботи тут непочатий край. Адже зі 150 СП, що діють на теренах Черкащини, лише декілька - за дольовою участю росіян. Втім створити кількадесят СП - не проблема. А от як здешевити продукцію, щоб її купували в Ярославлі, - тут нашим фахівцям доведеться помізкувати всерйоз.