Ситуацію в українському суднобудуванні обговорювали вчора в Миколаєві на виїзному засіданні комітетів Верховної Ради України. У ньому взяли участь голова парламенту Олександр Мороз, міністр машинобудування, ВПК і конверсії Василь Гуреєв, директори суднобудівних заводів Миколаєва, Херсона й Керчі.
Як відзначили представники суднобудування, галузі, яку п'ять років ігнорували, за останні три місяці приділяють "багато уваги". Спершу ряд постанов ухвалив уряд. Тепер на розгляд парламенту готують кілька законопроектів. Голова комітету з питань базових галузей і соціально-економічного розвитку регіонів Валерій Череп пояснив зацікавленість парламенту тим, що "багато проблем галузі входять у сферу уваги Верховної Ради, позаяк вона регулює бюджетні питання".
Практично в усіх суднобудівних заводів України спільні проблеми: величезна кредиторська заборгованість (лише на ДП "Чорноморський суднобудівний завод" 85 млн. грн.), відсутність обігових коштів, проблеми з погашенням боргів із зарплатіні й за енергоносії, відсутність необхідного портфеля замовлень (у середньому заводи завантажено на 30 - 40%). Неабиякою проблемою для підприємств є також соціальна сфера, на яку кожен завод щороку витрачає 8 - 15 млн. грн.
Серед шляхів виходу з кризи називалися реструктуризація і приватизація підприємств за умови приходу солідних інвесторів. А також запровадження для галузі особливого режиму кредитування: нині суднобудівні заводи можуть брати тільки короткотермінові кредити при тому, що цикл побудови одного судна становить 1 - 2,5 року. На розгляд представників галузі депутати парламенту запропонували проекти законів "Про порядок реструктуризації заборгованості суднобудівних заводів перед державним бюджетом України й державними цільовими фондами і звільнення від сплати в державні цільові фонди", "Про реструктуризацію заборгованості й надання пільг суднобудівним підприємствам України" і "Про заходи зі стабілізації фінансового стану суднобудівних підприємств".
Миколаїв