Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Пільги для "АвтоЗАЗ" ухвалено в урізаному вигляді

12 липня, 1997 - 00:00

Днями парламент усе-таки ухвалив у першому читанні законопроекти "Про стимулювання виробництва автомобілів в Україні" і "Про списання заборгованості АТ "АвтоЗАЗ".

Проте затверджено варіанти законопроектів запропоновані не Кабміном, які на думку експертів лобіюють інтереси південнокорейської компанії "DAEWOO", а парламентським Комітетом з питань фінансів і банківської діяльності, які значно урізують автомобілебудівникам невиправдані пільги.

За словами міністра машинобудування, ВПК і конверсії Василя Гуреєва, спеціальна урядова комісія визнала найкращим проект співробітництва "АвтоЗАЗ" і корпорації "DAEWOO" з частковим залученням корпорації "General Motors". Тим часом участь останньої вельми сумнівна: ні в урядовій доповіді, ні в документах, розповсюджених серед депутатів, не оприлюднено розміри планованих "General Motors" інвестицій. "DAEWOO" обіцяє проінвестувати "АвтоЗАЗ" на суму $150 млн.

За ці "величезні" гроші уряд планував надати СП десятирічні пільги, рівних яким немає навіть у третіх країнах: зниження ПДВ до 7% при реалізації випущених автомобілів, звільнення запчастин, механізмів, матеріалів для переустаткування й реконструкції підприємства від акцизу й мита тощо. Коло можливих конкурентів "АвтоЗАЗ" було б звужено завдяки планованому урядом підвищенні ставки акцизу і ввізного мита на імпортовані в Україну автомобілі.

Уточнення комітету ВР зводяться до такого: обіцяні пільги спільному підприємству з іноземною інвестицією у $150 млн. буде надано лише після внесення цих коштів у грошовій формі та їх реєстрації в установленому за законом порядку. Інакше підприємство сплачуватиме податки за повною програмою. Щоб уникнути зловживань при безмитному ввезенні комплектуючих, Комітет з питань фінансів і банківської діяльності запропонував ухвалити доповнення до закону, яке включало б вичерпний список цих товарів. Стосовно різкого підвищення акцизів і ввізного мита на іномарки, ці заходи пропонують напряму зв'язати зі зростанням виробництва автомобілів в Україні. Знаючи вітчизняну неповороткість, компанії-імпортери повинні зітхнути з певним полегшенням. При реалізації автомобілів СП, ПДВ сплачуватиметься за нульовою ставкою. Але за умови, що в Україні виробництво комплектуючих для цих машин буде доведено до 70% від кошторисної вартості. Парламент ухвалив створити узгоджувальну комісію, покликану "утрясти" суперечливі питання про пільги.

Світлана СТЕПАНЕНКО, "День"
Газета: 
Рубрика: