Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Італійські авто на запорізькій тязі

10 липня, 1997 - 00:00

Справжнім прикладом інвестування в промисловість України назвав участь Європейського Банку Реконструкції й Розвитку у становленні спільного українсько-італійського підприємства "Івеко-Мотор-Січ" голова правління запорізького АТ "Мотор-Січ" В'ячеслав Богуслаєв. ЄБРР дає кошти під бізнес-план СП, зроблений за європейськими стандартами.

Це не кредити, а саме інвестиційна участь у виробництві. Згідно підписаної угоди, банк матиме 30% акцій закритого АТ "Івеко - Мотор-Січ". Його участь у проекті збільшить статутний фонд СП у 2,5 рази. Це дуже вигідно, враховуючи те, що два перших роки увесь прибуток СП буде реінвестовано у виробництво.

СП "Івеко - Мотор-Січ" утворене наприкінці 1995-го для виробництва двох модифікацій коробок передач, а також дизельних двигунів для малого і середнього класу вантажівок, автобусів і тракторів. У проекті також бере участь інше українсько-італійське СП - "Івеко-КрАЗ", на конвеєрі якого складатимуться транспортні засоби. Оскільки у країнах СНД практично не існує сучасного виробництва дизельних двигунів малого і середнього класу, україно-італійські СП є основою для відродження автомобілебудівної промисловості України. Вийшовши на проектну потужність, вони матимуть усі можливості для завоювання споживчого ринку України та держав СНД, інтегрування у ринок Західної Європи.

Угоду "Мотор-Січ" з "Івеко", одним із світових лідерів виробництва вантажівок малого і середнього класу, можна вважати стратегічною для вітчизняного машинобудування. Адже продукцією СП "Івеко - Мотор-Січ" вже зацікавились українські заводи - Львівський автобусний, Харківський тракторний, Тернопільський комбайновий, дніпропетровський "Південмаш", чимало авто-, тракторо-, і комбайнобудівних підприємств. Діяльність СП забезпечить роботою і нормальною зарплатою близько 20 тисяч осіб. Враховуючи те, що в подальшому комплектуючі для дизелів вироблятимуться в основному на українських підприємствах, а для потреб СП працюватимуть вітчизняні НДІ, ця цифра зросте у кілька разів. Досі жодних бюджетних дотацій для розвитку виробництва не було, не передбачається їх і надалі.

Віктор ПУЖАЙчЕРЕДА, "День"
Газета: 
Рубрика: