Із 15 по 17 травня в Києві працювала Міжвідомча урядова комісія з метою дати фахову оцінку каталізатора-перетворювача пального для двигунів внутрішнього згорання "Титан".
Про цей унікальний, що не має аналогів у світі, винахід, зроблений науковцями Української екологічної академії, газета "День" уже повідомляла. Як і про його складну долю: напрочуд швидко запущений у серійне виробництво на підприємствах Міністерства машинобудування, ВПК та конверсії - "Промінь-Експо", "Аналітприладі", "Радарі" - каталізатор не був належним чином оцінений на рівні відповідних держструктур. І лише після офіційного звернення президента УСПП Анатолія Кінаха до першого віце-прем'єра Василя Дурдинця було організовано... Ні, не режим сприяння супервинаходові, а перевірку представницькою комісією (за участю Мінмашпрому, Міністерства внутрішніх справ, Мінекобезпеки, Міністерства охорони здоров'я, Держстандарту, УкрНДІАвтотрансу та інших) його технічних якостей.
Випробування каталізатора-перетворювача "Титан" - не стендові, а "натуральні", зі встановленням на автомобілях - дали, без перебільшення, сенсаційні результати. Завдяки йому економія пального становить 26%, компресія в циліндрах підвищується на 8-10%, рівень вмісту СО, СН та інших отруйних речовин у викидах зменшується в 2-3 рази. Вражені водії, які "відкатали" випробування, твердять, що з "Титаном" машина нагадує реактивний літак.
Отже, маємо вітчизняний винахід світового значення, який може справити справжній фурор на найближчому міжнародному автосалоні SIA-97. Адже, поки німецькі вчені Д. Фішер і Х. Зібум лише теоретично обгрунтовують потребу використання титанових сплавів у автомобільних двигунах, ми вже маємо серійний прилад, можливість встановлювати його на всіх вітчизняних авто й експортувати в інші країни.