Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Регіональний канал — для великої країни

Генеральний директор Сіті Віталій ДОКАЛЕНКО — про вплив телебачення на імідж України
4 грудня, 2009 - 00:00

Говорити сьогодні про вплив телебачення на свідомість громадян — мове тон. Це аксіома, яка не потребує доведення: політики свідомо використовують ефір для маніпуляцій, а громадяни, переглядаючи канали, роблять свої висновки. Однак, окрім політичних гасел та взаємних кандидатських звинувачень, глядачі прагнуть побачити й те, що відбувається у рідному місті, у світі, у навколишньому середовищі, як сягнула наукова думка людства, тощо.

Наразі спілкування із людиною, яка має безпосереднє відношення до того, яку інформацію у телеефірі споживають наші співвітчизники, принаймні, глядачі регіонального телеканалу Сіті.

Віталій Докаленко, перебуваючи на посаді президента НТКУ з 2005 по 2008 рр., добився участі України у кількох міжнародних телевізійних проектах, в тому числі — Дитячому пісенному конкурсі Євробачення, танцювальному Євробаченні, конкурсі виконавців класичної музики Євробачення, вперше організував трансляцію кінофестивалю «Відкрита ніч», трансляцію Українського тижня моди, тощо. Саме В. Докаленко створив творче об’єднання документальних фільмів, що працювало на відтворення української історії, під його керівництвом було створено програми «Муз.ua», «Фольк.ua», «Книга.ua» та багато інших. Сьогодні Віталій Докаленко — Генеральний директор телеканалу Сіті, орієнтованого на продвинутого глядача мегаполісу.

— Останнім часом телеканал Сіті — один з вітчизняних телеканалів із найбільшою кількістю програм власного виробництва. Тобто ви досить стрімко розвиваєтесь. Який фактор, на даний момент, є найбільш проблемним у розвитку телеканалу Сіті?

— Канал поступово розвивається, практично щоденно долаючи якісь перешкоди, які мало чим відрізняються від тих проблем, з якими стикаються всі українські телеканали. Незважаючи на позитивні тенденції щодо даних телеперегляду, сьогодні нам дуже непросто зламати стереотипи відносно телеканалу Сіті, що склалися у період «чатриксів та телемагазинів». Звичайно, нам би хотілося, аби глядачі якомога швидше змінили своє ставлення до телеканалу. Нам дещо не вистачає зовнішньої реклами, аби донести інформацію про нові проекти, які успішно розвиваються на телеканалі.

— Для киян, дійсно, візуальна реклама на біл-бордах — це одне із джерел стислої інформації, якщо ми не говоримо про «знайомі обличчя» із незмінними гаслами.

— Але ж ми говоримо не лише про киян! От і зараз спрацював стереотип. Телеканал Сіті значно розширив кордони мовлення! Це міський, тобто розрахований на жителя мегаполісу, канал, і не лише київський. Нещодавно телеканалу Сіті присвоєно статус регіонального. Ефірне мовлення каналу поширюється на Київ та Київську область, ми виграли конкурс на мовлення у Хмельницькій області. Окрім цього, супутникове мовлення покриває всю Україну. А при бажанні канал Сіті можна дивитись, знаходячись у будь-якому куточку планети, — був би інтернет: на сайті www.city-tv.kiev.ua ведеться он-лайн мовлення.

— Ви гадаєте, що проблеми та історія Києва, на яких ви робите акцент у проектах власного виробництва, можуть бути цікавими такій широкій аудиторії, особливо за кордоном?!

— Якщо ви маєте на увазі програму «Правда-Сіті», яка висвітлює проблеми киян, то це, перш за все, типові теми, з якими стикаються мешканці будь-якого великого міста. Програма не лише розповідає про міські негаразди, але й дає практичні поради, як чинити у тій чи іншій ситуації, куди звертатись, як відстоювати свої права. Більше того, спосіб існування у столиці — це показник рівня життя в країні, таким чином, Сіті через розповідь про столицю України бере участь у формуванні іміджу країни в цілому.

А щодо освітніх, інформаційно-розважальних проектів «Історії міста», «Гордість Києва», — це якісні телепрограми, які, безперечно, розраховані на допитливу аудиторію, яка не зупиняється, прагне до нових знань. А таких глядачів багато і в нашій країні, і за кордоном. Я в цьому переконаний.

— Добре, а новини? Інформаційна програма «День-Сіті» формується, в основному, на київських новинах, або іншими словами, надає перевагу подіям, які відбуваються у Києві. Гадаєте, це теж типові події для, скажімо, Харкова, Хмельницького тощо?

— Ні, це не типові події. Однак все, що відбувається у Києві, прямо чи опосередковано, впливає на добробут жителів країни. Подобається нам чи ні, однак саме у Києві формується суспільно-політичний, економічний, культурний, науковий вектори розвитку України. Усі програми інформаційного блоку «День-Сіті», «7 Днів Сіті», «P.S. День-Сіті» створюються таким чином, аби глядач отримував максимум інформації про все, що відбувається у верховній Раді, Кабміні, ЦВК, про основні події за кордоном і, звичайно, про столичні новини. Тобто ми намагаємося дати глядачеві таку порцію інформації, аби подивившись новини на Сіті, у нього не було потреби шукати додаткову інформацію на іншому каналі. Гадаю, що отримання статуетки «Телетріумфу» програмою «День-Сіті» за найкращу регіональну програму — це показник якості роботи.

— Подейкують, що «нормальні» люди загадують бажання двічі на рік — на День народження та Новий рік, а телевізійники — ще й на День телебачення! Можете оприлюднити свою телевізійну мрію?

— Можу, оскільки вона практично нездійсненна! Як керівник телеканалу, я мрію про альтернативні виміри телеперегляду у нашій країні я мрію, аби Антимонопольний комітет звернув увагу на компанію, що надає дані рейтингів, частки аудиторії, а значить, формує телевізійний ринок України. Я переконаний, що наш глядач набагато вимогливіший, розумніший, інтелектуальніший, ніж нам про це свідчать дані замірів телеперегляду.

Олександр ЯКИМЧУК. Фото надане PR-службою телеканалу Сіті
Газета: 
Рубрика: