Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Маленький ювілей — великі здобутки

Державне підприємство «Преса» відзначило 10-річчя
15 травня, 2008 - 00:00
ВАЛЕРIЙ ГЕРАСИМЕНКО

Початок ХХI століття відзначився швидким розвитком телекомунікаційних систем та електронних засобів інформатизації, а без електронної пошти та iнтернету ми вже не уявляємо свого життя. Не дивлячись на це, друковані ЗМІ й надалі залишаються бути улюбленими, актуальними і популярними. Особлива роль в тому, що ми маємо змогу читати газети, належить Державному підприємству «Преса», яке має великий досвід в організації та здійсненні передплати на періодичні видання в Україні та за кордоном. Всі ці роки ДП «Преса» очолює Валерій Вікторович ГЕРАСИМЕНКО, який майже 30 років працює у сфері зв’язку та пройшов шлях від рядового працівника до керівника підприємства. Він має звання почесного зв’язківця України та є професіоналом високого класу з великим досвідом управління складними процесами розповсюдження періодики. Він й розповів «Дню» про здобутки ДП «Преса».

— Валерію Вікторовичу, якими досягненнями може похвалитися підприємство, яке ви очолюєте?

— Діяльність нашого підприємства направлена на задоволення потреб споживачів в періодичних виданнях та іншій друкованій продукції. Співпраця ДП «Преса» з Українським державним підприємством поштового зв’язку «Укрпошта» дає можливість забезпечити доставку періодики в найвіддаленіші куточки нашої країни та далеко за її межі. Дана діяльність включає в себе комплекс організаційно-технологічних, інформаційно-рекламних і технічних робіт, виконання яких дозволяє ДП «Преса» в останні роки утримувати в інформаційному полі країни стабільні тиражі національної періодики.

Двічі на рік, для проведення передплати на I та II півріччя, підприємство видає «Каталог видань України» та «Каталог видань зарубіжних країн» загальним накладом — 250 тис. примірників.

Діюча структура підприємства вибудована виходячи з економічної і технологічної доцільності організаційно-виробничих операцій, які здійснює підприємство. Вона охоплює адміністративний апарат, організаційно-технологічні відділи й служби, а також виробничі підрозділи — цехи експедирування преси, розташовані при видавництвах «Преса України» та «Київська правда».

Колектив ДП «Преса» виконує велику кількість технологічних і виробничих операцій — від укладання угод iз видавцями приймання, обробки і складання замовлень на періодичні видання, що розповсюджуються за передплатою і в роздріб, до експедирування і відправлення газет і журналів в усі куточки України та за кордон. Зараз на підприємстві працює 620 працівників.

Гнучкість менеджменту підприємства дозволяє оперативно відстежувати зміни на ринку розповсюдження періодичних видань і відповідно — надавати населенню та організаціям нові послуги за сучасними технологіями. Нещодавно ДП «Преса» впровадило нову послугу — «Передплата оn-line». Тепер кожен клієнт має можливість швидко оформити передплату на періодичні видання України за допомогою iнтернету на сайті www.presa.ua.

— Як ви оцінюєте співпрацю із зарубіжними колегами?

— З метою зміцнення співробітництва із зарубіжними партнерами та розширення їхнього кола, використання сучасних маркетингових технологій для збільшення тиражів експорту- імпорту періодичних видань ДП «Преса» постійно бере участь в найбільших міжнародних і національних книжкових виставках- ярмарках. Участь підприємства у виставках сприяє популяризації вітчизняної преси та дозволяє здійснювати рекламу його послуг, зокрема передплати як одного з найбільш ефективних і зручних для вітчизняних і зарубіжних споживачів каналів розповсюдження періодики.

Цього року ДП «Преса» відзначає свій ювілей. За 10 років діяльності підприємство здобуло потужну виробничу базу, об’єднало висококваліфікованих фахівців та набуло високої ділової репутації. Партнерами ДП «Преса» стали понад 1000 видавництв, редакцій, фірм і зарубіжних контрагентів. Протягом цього періоду ДП «Преса» не тільки утримує в інформаційному полі країни стабільні тиражі національної періодики, але й кожного року їх збільшує. Загальний річний тираж періодичних видань і книг, які експедируються ДП «Преса», становить понад 528 млн. примірників, хоча у рік створення підприємства — 1998 року, він складав лише 326,7 млн. примірників.

У 2008 році підприємство включило до своїх передплатних каталогів загалом понад 10 000 українських і зарубіжних видань, тоді як десять років тому в його перших каталогах було представлено трохи більше 4 000 таких видання. Тому з упевненістю можна сказати, що ДП «Преса» сьогодні займає провідні позиції на вітчизняному ринку розповсюдження періодичних видань. Про це свідчать і отримані ним за останні роки діяльності відзнаки: громадська відзнака «Лідер зв’язку та інформатизації України» (2006 р.), почесна нагорода та диплом учасника загальноукраїнського проекту «Зв’язок та інформатизація в Україні» (2007 р.) та ін.

— Над вирішенням яких питань ви працюєте нині?

— Нині головними завданнями розвитку підприємства є пошук і впровадження нових ефективних форм співробітництва з діловими партнерами та розширення їхнього кола, збільшення передплатних і роздрібних тиражів вітчизняних і зарубіжних видань, впровадження сучасних систем контролю якості роботи та інші. Для цього постійно проводяться маркетингові дослідження ринку розповсюдження періодичних видань в Україні: здійснюється аналіз конкурентного середовища, визначається конкурентна спроможність послуг, що надає підприємство споживачам тощо. Обравши своєю стратегією впровадження новітніх технологій, надання якісних послуг, постійну стабільність розвитку, підприємство здобуло авторитет і стало відомим не тільки на теренах України, а й в країнах СНД і далекого зарубіжжя.

Пресі належить вагоме місце у формуванні та розвитку інформаційних внутрішньодержавних та міждержавних взаємин, адже вона оперативно відтворює події в політиці, економіці, культурі, науці, соціальній, міжнародній та інших сферах життя, формуючи таким чином суспільну думку читацької аудиторії. З огляду на це важко перебільшити важливість і перспективність будь-якої діяльності, що розширює та зміцнює інформаційний простір держави за допомогою друкованих ЗМІ.

Оксана МИКОЛЮК, «День»
Газета: 
Рубрика: