Що пишуть французькі ЗМІ про виставку скульптур Йогана Георга Пінзеля в Луврі, стиль майстра та цінність його творчого спадку в глобальному контексті. Уже тиждень триває виставка «Йоган Георг Пінзель: бароковий скульптор в Україні XVIII століття». Інформаційна хвиля, викликана відкриттям експозиції в Парижі, в Україні вже вщухає. Натомість у Франції ЗМІ продовжують писати про майстра та його мистецтво, називаючи стиль Пінзеля блискучим, емоційним та експресивним. «День» подає найцікавіші уривки із французьких видань.
TOUTELACULTURE.COM:
«...Велика експресивність та чутливість, характерні творам Пінзеля, були поставлені на службу Католицькій церкві, яка утверджувала свої позиції в далеких куточках Королівства Польського (...). Це мистецтво зверталося до сільського, неписьменного населення, яке не могло наснажувати свою віру через читання священних текстів. Отже, зображення мусили відзначатися неабиякою доступністю, яка мала негайно викликати співпереживання в тих, хто ці скульптури споглядав.
Для цієї виставки Лувр мав нагоду опертися на українські інституції та не звичне дотепер надання творів Львівською національною галереєю мистецтв. І ось деякі твори, які ніколи не виїздили за межі своєї країни, представлено тут поряд із уявними реконструкціями, що демонструють їхній початковий контекст. Ця паризька подія є результатом недавнього усвідомлення українцями багатства своєї спадщини, що була пошкоджена під час історії. Вони наново відкрили для себе забутого митця...»
OFFICIEL-GALERIES-MUSEES.COM:
«... Стиль Пінзеля — блискучий, близький до стилю скульпторів Золотого віку німецького бароко, — є зразком естетики, яку рідко можна побачити у Франції. Митець вирізняється на тлі сучасників власною індивідуальністю: емоційна, яскраво виражена жестикуляція, наголошена експресивність, дуже індивідуальне характеризування складок (...)»
EXPONAUTE.COM:
«...У тісній співпраці з українськими інституціями Лувр організовує виставку, присвячену Йоганові Георгу Пінзелю, знаному скульпторові барокової епохи, який працював у середині XVIII століття в Галичині, західній частині країни, що була тоді у складі Польщі...»
ARTEMEDIA-AGENCE-PRESSE.COM:
«...Лувр дає можливість з 22 листопада 2012 до 25 лютого 2013 помилуватись тридцятьма скульптурами майстра, більша частина яких зберігалась у церквах та музеях Західної України. Переважну більшість скульптур зроблено з дерева, деякі з них мають поліхромне оздоблення та позолоту. Блискучий стиль Пінзеля відрізняє його від сучасників своєю індивідуальністю, красномовністю, здатністю зобразити драматичний рух та специфічним використанням оздоблень (...).
Мистецька громада нещодавно заново відкрила для себе особистість скульптора Йогана Георга Пінзеля. Львів (званий також Lemberg німецькою та Lwow польською) було внесено до переліку об’єктів Всесвітньої спадщини людства ЮНЕСКО. Значні реставраційні роботи були організовані, щоб якнайкраще показати творчість митця, тривалий час забутого. Із 1996 року йому присвячено музей у колишній церкві кларисок, залежний від Львівської національної галереї мистецтв. Він був створений Борисом Возницьким, директором національної галереї, який більш ніж 50 років захищав культурну спадщину України. Музей Пінзеля представляє ансамбль скульптур, котрі було врятовано з церков, у яких вони перебували, коли останні було зруйновано чи спустошено...»
SLASH.FR:
«...Виставка надає рідкісну можливість побачити тридцять скульптур цього митця, більшість із яких — із дерева, деякі поліхромні чи позолочені. Хоча вони й нагадують твори інших великих німецьких скульпторів, проте блискучий стиль Пінзеля відрізняє цього майстра від інших...»
SORTIRAPARIS.COM:
«...Лувр віддає пошану Йоганові Георгу Пінзелю — в ході унікальної для Франції виставки: забутий митець, Йоган Георг Пінзель з його дуже особливим стилем, помітно вплинув на скульптуру своєї епохи в Україні...
Йоган Георг Пінзель представлений у Луврі крізь призму близько тридцяти виняткових скульптур, які кількома десятками років раніше були цілком невідомі публіці... Фактично Йоган Георг Пінзель є особливим митцем, чиї сліди були стерті часом: Україна — країна, яка його прийняла, нещодавно прийшла до усвідомлення своєї спадщини та взялася до реставрації й консервації скульптур митця. Для нас є честю приймати цього «врятованого» від невідомості митця, чий особливий стиль нагадує німецьких скульпторів Золотого віку, із непідробним особистим почерком. Із його дерев’яних скульптур народжуються персонажі з витонченими жестами, вираженою експресивністю, які роблять зрозумілим створення Музею Пінзеля у Львові, місті, де мешкав митець, яке, до того ж, увійшло до списків Світової культурної спадщини людства ЮНЕСКО...»