«День» вже писав про прем’єру опери Ріхарда Вагнера «Летючий Голландець» у Донецьку (див. №№226 і 234 — 235 за 2012 р.). Цей унікальний українсько-німецький проект став головною культурною подією в Україні. Нагадаємо, колектив Донбас Опери вперше в нашій країні виконав цей твір класика німецькою мовою. Проект активно підтримали Донецька облдержадміністрація, Донецька облрада, Посольство Німеччини в Україні і Генеральне консульство Німеччини в Донецьку. У постановці задіяно понад 250 осіб: солісти, актори хору, оркестру, балету, всі 12 технічних цехів театру.
І ось після двомісячної перерви «Летючий Голландець» знову пришвартувався на Донецькій сцені. 14 лютого на капітанський місток (за диригентський пульт) став маестро Василь Василенко, а головні партії виконали солісти Донбас Опери: Олександр Благодарний (Голландець), Тетяна Плеханова (Зента), — Юрій Алексейчук (Даланд) і Віталій Козін (Ерик).
Сни-видіння — режисерське прочитання лібрето опери Вагнера постановниці з Німеччини Мари Курочки, а сценографію в форматі 3D (бурхливе море, і як пліт на нім — ліжко Зенти, підводний світ, привиди, корабель-примара і так далі) створили за допомогою ультрамодерного відеопроектора сценографи і дизайнери Момме Гінрікс і Торґе Меллер, а художником по костюмах є Юлія Гарттунґ (Німеччина).
Соліст Олександр Благодарний створив образ Летючого Голландця: трагічний і одночасно романтичний. Актор ефектно спустився на якорі з 12-метрової висоти і з перших секунд підкорив глядачів своєю вокальною майстерністю.
Пасує Голландцеві і Зента — примадонна Донбас Опери Тетяна Плеханова, яка створила цілісний образ своєї героїні. Драматична балада Зенти «Чи зустрічали ви в морі корабель» — один із найважливіших моментів опери — у виконанні Тетяни прозвучав приголомшливо.
Донецький «Летючий Голландець» поєднує в собі єдність ефекту нових технологій і суворого дотримання традицій оперних постановок. А все разом створює відчуття свята високого мистецтва.