Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Українська класика та аншлаги

У Криму відбулися гастролі Полтавського академічного українського музично-драматичного театру ім. М. Гоголя
8 жовтня, 2013 - 12:11
ВИСТАВА ЗА П’ЄСОЮ І. КАРПЕНКА-КАРОГО «БЕЗТАЛАННА» РОЗЧУЛИЛА ГЛЯДАЧІВ ПОЄДНАННЯМ ТОНКОГО ПСИХОЛОГІЗМУ, ЛІРИКИ І ТРАГІЗМУ / ФОТО З АРХІВУ ПОЛТАВСЬКОГО АКАДЕМІЧНОГО УКРАЇНСЬКОГО МУЗИЧНО-ДРАМАТИЧНОГО ТЕАТРУ ІМ. М. ГОГОЛЯ

Полтавчани встигли взяти участь в VI Міжнародному фестивалі «Театр. Чехов. Ялта» і виступити в Сімферополі. Сцену Кримського академічного українського музичного театру було віддано гостям, які привезли п’ять різних вистав, об’єднаних українським духом, класичними традиціями, атмосферою Потавщини, де творили Іван Котляревський та Микола Гоголь.

Відкрилися гастролі «візитівкою» полтавчан — «Наталкою Полтавкою» Лисенка, яку було написано першим директором театру та засновником нової української літератури І. Котляревським спеціально для полтавського театру. Торік нову постановку класики здійснили режисер з Києва Ірина Нестеренко, художник Ірина Кліменченко та балетмейстер Світлана Мельник. Яскраві українські костюми, масові сцени, мелодійна українська мова — додали дії особливого колориту.

Успіх супроводжував сценічне втілення драми-феєрії «Лісова пісня» за однойменним твором Лесі Українки, яка неодноразово брала участь у престижних фестивалях і принесла театру винагороди та дипломи. Сучасне прочитання режисером Владиславом Шевченком безсмертного твору вразило публіку динамікою, грандіозними декораціями, різнохарактерними танцями (у національному і сучасному стилях), які було виконано з майстерністю і натхненням.

У казковій фантасмагоричній атмосфері розповідається про зародження яскравого почуття головних героїв вистави — простого парубка Лукаша та лісової русалки Мавки. У виставі переконливо показано, як людина руйнує те прекрасне природне щастя, яке могло б радувати його, і подарувало радість іншій людині. Учасники дії, постійно натикаючись на перешкоди, залучають глядачів до співпереживання.

Вистава за п’єсою І. Карпенка-Карого «Безталанна» розчулила глядачів поєднанням тонкого психологізму, лірики і трагізму. Режисер Владислав Шевченко нетривіально підійшов до класичного твору (український колорит переплетено з містикою). Герої жартують і страждають, співають і плачуть. Глядачі співпереживають, знайомлячись з історією про те, як через звичайний жарт розбилися надії закоханих Гната й Варки, безневинної Софії.

Повеселила кримську публіку комедія «Сватання на Гончарівці» за Г. Квіткою-Основ’яненком.

— Цю виставу було відновлено на прохання публіки, що любить українську класику, — розповіла Ольга КОВАЛЕНКО, керівник літературно-драматичної частини Полтавського театру. — Свого часу вона стала важливим етапам у становленні нашого театру, акторською школою для відомих акторів: Дмитра Васецького, Віктора Мірошниченко, Віри Волкової, Тамари Кислякової, Неллі Ножинової, Маргарити Томм та інших.

З вистави, наповненої іскрометним гумором, веселою інтригою, ліризмом, які розкриваються в різножанрових музичних номерах композитора К. Стеценка у супроводі оркестру театру, глядачі дізнаються про зворушливу історію кохання Уляни та Олексія, щастю яких заважає жага грошей.

А завершальним акордом гастролей став театралізваний концерт, «Вечір російського романсу», підготовлений спеціально для кримчан. Під акомпанемент музикантів театру — першої скрипки Світлани Циганюк, другої скрипки — Аліни Синяговської, альтиста Михайла Коби, віолончеліста Ігоря Шаплика, піаністок Ірини Герасименко та Наталії Зайко романси натхненно виконали артисти: Маргарита Томм, Микола Дудник, Володимир Гостищев, Вікторія Ягідка, Сергій Озерянко, Ніна Савченко та ін. Програму, яку публіка зустріла «на ура», створили музичний керівник і аранжувальник Віталій Скакун та режисер-постановник Олександр Любченко.

Сценічна мова Полтавського театру виявилася зрозумілою і близькою кримському глядачеві.

Людмила ОБУХОВСЬКА, Сімферополь
Газета: 
Рубрика: