У вагонах поїздів столичного метрополітену демонтують екрани. Як аргументує це міська влада, компанія-власник моніторів ООО «Транс-Медіа» не виконує умови договору, тому подальше розміщення реклами не є санкціонованим. Водночас відсутність екранів ускладнює користування метрополітеном для пасажирів, адже на моніторах транслювалася не лише реклама, а й повідомлення про зупинки та інша соціальна інформація.
«Монітори в метро — один із стратегічно важливих об’єктів у передвиборчий період, — розповідає директор ООО «Транс-Медіа» Шорена КІКНАДЗЕ. — Він охоплює щоденно тримільйонний потік пасажирів. Тиск із боку влади здійснюється вже три роки. Від КМДА нам надходили пропозиції продати підприємство за 10% від його реальної вартості. Зрозуміло, що ніхто не погодився це зробити. Зараз через підвищення тарифів вони можуть забрати наш бізнес безкоштовно».
Шорена Кікнадзе зазначає, що з березня цього року тарифи на розміщення реклами для ООО «Транс-Медіа» збільшуються в 10 разів: якщо вартість одного рекламного носія для інших компаній складає від 120 до 140 гривень на місяць, то «Транс-Медіа» платить близько 600 гривень. Враховуючи те, що компанія розмістила в метро 3514 моніторів, сплата такої великої суми, за словами пані Шорени, призведе до банкрутства компанії.
У той же час представник КП «Київреклама» Євген Коноваленко зазначає, що ніякого тиску на компанію не здійснюється. «З березня цього року «Транс-Медіа» не вносить щомісячну оплату за розміщення реклами, тому за рішенням суду їхня відеоінформаційна система повинна припинити роботу і бути демонтована».
За словами Оксани Маленко, юриста ООО «Транс-Медіа», демонтаж обладнання є незаконним: «Право сторони на демонтаж обладнання не передбачено договором. КП «Київреклама» посилається на правила, які діють на сьогоднішній день. Вони стосуються конструкції реклами, що розміщується на підставі договору, який поновлюється кожен рік. Наша відеоінформаційна система розміщувалася в 2013 році на договірній основі. Ми повідомляли «Київрекламу», що вони не мають таких повноважень і їхні вимоги щодо демонтажу — незаконні».
Євген Коноваленко у свою чергу запевняє, що демонтаж обладнання входить до безпосередніх обов’язків Київреклами: «Київреклама — це підприємство КМДА, яке має повноваження на виконання функцій щодо укладання договорів на розміщення як зовнішньої реклами, так і реклами на транспорті, повноваження щодо демонтажу незаконно розміщеної реклами та розміщення соціальної реклами».
Незважаючи на це Шорена Кікнадзе запевнила, що їхня компанія не припиняє боротьбу:
«Ми й далі захищатимемо свої законні права. Ми маємо намір звернутися до Президента України, прем’єр-міністра, у всі вищі інстанції. Компанія «Транс-Медіа» є унікальною в своєму роді. Окрім реклами вона працює над соціальними проектами, зокрема у нас є проект, який стосується оперативного розшуку людей, ще один — повідомляє про конституційні права громадян. Ми робимо суспільно-корисну справу, а замість підтримки маємо тиск із боку влади».
Євген Коноваленко зазначив, що право на розміщення власної інформаційної системи буде надано іншим операторам, але поки альтернативного оператора не знайшлося. Інформації щодо проведення тендера на розміщення реклами також не має. Ймовірно, пасажири і надалі залишатимуться без відеооголошень, а бюджет метрополітену недоотримає 500 тисяч гривень щорічного прибутку від розміщення реклами.
ЛИСТ В РЕДАКЦІЮ
Про користь практичної інформації
Ситуація з вимкненням інформаційних моніторів у метрополітені стурбувала киян. Останнім часом люди позитивно відзивалися стосовно того факту, що на моніторах показують статті з «Конституції України» про права людей. У редакцію «Дня» надійшов лист від науковця Володимира Дорошенка, в якому пан Володимир торкається теми відключення моніторів. Подаємо уривки з листа.
«...Монітори у вагонах метро до останнього часу надавали пасажирам дуже корисну інформацію — і про історичні події, і про відомих людей та визначні дати, цитати із Закону і Конституції України, висловлювання великих людей. А також демонстрували розважальні речі: усмішки про дітей і тварин, кліпи медіа-подорожей, медіа-екстриму, археологічні знахідки, природні явища і навіть веселі анекдоти. Це, безперечно, має культурно-виховний аспект, а як невропатолог скажу, що допомагає в транспорті зменшувати емоційну напругу тисяч і тисяч людей.
Це можна було б заповнити і підсилити пропагандою здорового способу життя і висвітлювати в коротких фото- та відеозаставках, кліпах важливі й цікаві епізоди з життя Києва й України та їх визначні туристичні об’єкти, що ще більше сприяло б іміджу столиці й усієї країни. Але комусь, за темною шторою, це не подобається, і ось «недолегітимна» установа приймає рішення, яке однозначно не сприйме абсолютна більшість киян, якщо це питання винести на відкрите суспільне обговорення. Тим більше, що на моніторах висвітлюється не лише загальна інформація, а й суто метрополітенівська: назви станцій, їх вигляд і поточний час...
...Водночас у загородніх маршрутках, де їде два десятки людей, їм вмикають екран, із якого нагло нав’язують медіа-непотріб: кліпи, що містять насильство, вульгарну і зеківську попсу. Існує думка, що гоніння на метрополітенівські монітори йде високо зверху, бо почалося воно, коли на екранах стали демонструвати статті Конституції про права громадянина України. Будьмо активними — правда за нами. Надсилайте листи в газету або в інший спосіб захищаємо наше спільне право на правдиву інформацію»
Володимир ЯРОШЕНКО