Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / Економіка

11 жовтня, 2012 - 00:00

Ощадбанк Росії вивчає можливість продажу української «дочки» Volksbank

Ощадбанк Росії вивчає ринок з метою можливого продажу Фольксбанку (Львів), української «дочки» австрійського Volksbank International, повідомив агенство Інтерфакс-Україна голова правління «Дочірнього банку Ощадбанку Росії» Ігор Юшко. «Було прийнято рішення вивчити ринок і можливість продажу активів Фольксбанку за розумну ціну, що, власне, й відбувається. Ми закінчили перший тур, але поки пропозиції, що були зроблені, в повному розумінні не задовольняють нас. До кінця жовтня буде прийнято остаточне рішення — буде це продаж чи приєднання (Фольксбанку до «Дочірнього банку Ощадбанку Росії». — Ред.), яке стартує одразу після закінчення фінансового періоду», — сказав банкір. За словами Юшка, організацією контактів з потенційними інвесторами займається «Трійка Діалог»: досі чотири потенційні інвестори вже провели due diligence Фольксбанку. При цьому банкір зазначив, що синергія в результаті інтеграції Фольксбанку й «Дочірнього банку Ощадбанку Росії» може бути обмеженою. «Синергія може бути обмеженою, оскільки бізнес-модель у банків різна. Нам треба буде гармонізувати ці моделі, щоб реалізувати синергію. Без будь-якого сумніву, вона буде, але не буде 100%-ю», — сказав він.

Кабмін дозволив металургам купувати електроенергію за пільговими тарифами

Кабінет Міністрів України дозволив електрометалургійним підприємствам у період з 1 жовтня 2012 року до 1 березня 2013 року купувати електроенергію за оптовою ринковою ціною (ОРЦ) без урахування обсягів дотацій для компенсації витрат, пов’язаних з постачанням електроенергії за регульованим тарифом (так звані «дотаційні сертифікати». — ІФ). Відповідне рішення закріплене постановою уряду № 912 від 1 жовтня 2012 року, текст якої оприлюднено на його порталі. У переліку таких підприємств — електрометалурги, щомісячне споживання е/е на технологічні потреби яких за підсумками 2011 року перевищило 60 млн кВт-год. і питома вага е/е у собівартості їхньої продукції перевищує 30%. Уряд також доручив держпідприємству «Енергоринок» (Київ) забезпечити укладання з постачальниками е/е електрометалургійним підприємствам договорів купівлі-продажу на оптовому ринку електроенергії України для задоволення технологічних потреб металургійного виробництва. Дотаційні сертифікати — різновид компенсації постачальникам електричної енергії, які працюють за регульованим тарифом, збитків від постачання електроенергії окремим категоріям споживачів, переважно населенню. Кожний постачальник за регульованим тарифом захищає в Національній комісії регулювання електроенергетики обсяг дотаційних сертифікатів, виходячи зі структури своїх споживачів. За даними ДП «Енергоринок», частка дотаційних сертифікатів у структурі ОРЦ електроенергії за підсумками 2011 року становила 27,1% (28,048 мільярда гривень). Раніше перший віце-прем’єр Валерій Хорошковський зазначав, що знижка на тарифи на електроенергію українським феросплавним заводам надана для підвищення конкурентоспроможності їхньої продукції на світових ринках. За його словами, уряд в обмін на пільги висунув дуже тяжкі умови цим підприємствам, які протягом шести місяців зобов’язані внести істотні інвестиції, щоб більше не потребувати держпідтримки. У результаті це має привести до зростання валютної виручки, поліпшення торговельного балансу країни та збереження робочих місць. Феросплавні підприємства України неодноразово вказували на скорочення обсягів виробництва й погіршення ситуації на внутрішньому ринку країни у зв’язку з різко збільшеним імпортом феросплавів, а також зі зростанням тарифів на електроенергію, що може призвести до повної зупинки підприємств підгалузі.

Іранський автовиробник виходить на український ринок

В столиці відбулося урочисте відкриття автосалону Saipa. Першою моделлю, яку представив іранський бренд в Україні, став седан Tiba. Окрім офіційних представників іранського автовиробника і керівників нового автоцентру, на урочистості приїхав і посол Ірану в Україні пан Акбар Гасемі Алі-Абаді. Він перерізав червону стрічку перед входом в автосалон, наголосивши у своїй промові на важливості торговельної співпраці між Іраном та Україною. На сьогодні в салоні представлено лише одну модель Saipa — седан В-класу Tiba. Але, як обіцяють в компанії, незабаром модельний ряд значно розширять. Так, через рік можна чекати появи Tiba з «автоматом» і Tiba в кузові хетчбек. Переговори ведуть і про постачання інших легкових автомобілів Saipa, які зараз продають на внутрішньому ринку Ірану і багатьох країнах світу. Представники нового автоцентру впевнені, що завдяки хорошому оснащенню і демократичній ціні новинка Saipa Tiba стане конкурентоздатним автомобілем у своєму класі. Модель обладнано чотирициліндровим бензиновим двигуном об’ємом 1,5 л, і потужністю 80 л.с. Витрата палива, заявлена виробником, — 5,7 л на трасі та 7,1 л на 100 км. в умовах міської їзди. У базову комплектацію седана входять гідро підсилювач керма, подушка безпеки водія і пасажира, ABS, обігрів заднього скла, кондиціонер, магнітола, протитуманні фари, сталеві диски з ковпаками і багато іншого. Вартість седана Saipa Tiba в комплектації «Класик» — 69,990 тисяч гривень у комплектації «Комфорт» — 74,990 тисячі гривень. Щоб нові на ринку автомобілі гідно обслуговували на СТО, в Україні вже відкрили два фірмові сервісні центри Saipa — в Києві та Харкові. Вчитимуть місцевих автомеханіків іранські фахівці. Для довідки, іранський автоконцерн Saipa було засновано 1966 року. Він експортує автомобілі в країни Азії (Пакистан, Ірак, Сирію, Азербайджан), Африки (Алжир, Судан, Єгипет, Камерун, Конго, Гану) і Південної Америки (Венесуелу). На український ринок азіатський автогігант вийшов у вересні цього року, повідомляє Максим ОСТАПЕНКО.

Газета: 
Рубрика: