Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Поштарі отримали «Стратегію майбутнього»

В Укрпошті пообіцяли, що за п’ять років навчаться доставляти листи не за п’ять, а за три дні, а газети — «день у день»
10 жовтня, 2012 - 00:00
ФОТО КОСТЯНТИНА ГРИШИНА / «День»

Українські листоноші професійний день (9 жовтня) відзначили новим планом дій. «Стратегію майбутнього» (документ, який передбачає реорганізацію роботи поштового зв’язку на наступні 5 років — Ред.) учора під час IV Всеукраїнського форуму працівників почтових відділень презентувала генеральний директор УДППЗ «Укрпошта» Оксана Плотнікова.

«Ми вже багато зробили у 2012 році: збільшили прибуток, доходи, зарплату працівникам, покращили якість обслуговування, словом, заклали фундамент для подальшого розвитку. Нова стратегія дозволить сфокусувати розвиток підприємства на модернізації, відповідно, до 2017 року технічні та кадрові можливості Укрпошти будуть настільки потужними, аби ні в кого не виникало сумнівів під час вибору постачальника поштових послуг», — зазначила Плотнікова.

Зокрема, за 5 років Укрпошта планує істотно модернізувати інфраструктуру підприємства та запровадити цілу низку інноваційних продуктів і послуг. Йдеться зокрема про «єдине вікно» адміністративних послуг, «офіційну електронну поштову скриньку», «гібридну пошту», «єдине платіжне вікно» для всіх видів платежів населення, і навіть — електронну поштову марку ...

На підприємстві обіцяють вже найближчим часом розробити он-лайн сервіси для всіх послуг і забезпечити інформаційну підтримку операцій. На ці цілі у наступні два роки з бюджету монополіста піде близько півмільярда гривень. «У цьому році ми інвестуємо 150 мільйонів гривень в ІТ-технології,у наступному — 300 мільйонів гривень», — заявила Плотнікова. Очевидно, за ці ж гроші керівництво планує комп’ютеризувати (!) більш як 18 тисяч робочих місць, що зазначено у Стратегії. Відтак, переконані на підприємстві, вдасться автоматизувати технологічні процеси та всі відділення, а це в свою чергу дозволить скоротити час обслуговування клієнтів у 4 (!) рази.

Та особливо приємно те, що в Укрпошті нарешті почали говорити про проблему оперативності доставки кореспонденції. Читачу, який отримує «День» по передплаті добре відома проблема, коли щоденну пресу доводиться читати у «черствому» позавчорашньому варіанті. Автор цих рядків на минулих вихідних пересвідчився, як «оперативно» отримують нашу газету в далеко не «неперспективному» селі Рівненської області. У п’ятницю в поштовій скринці — підбірка усього тижневого випуску «Дня» за винятком, п’ятничного номеру. Його наш читач у кращому випадку отримає аж у наступний вівторок, а то й в середу. В епоху розвитку інформтехнологій така «оперативність» завдає величезної шкоди щоденній пресі. В Укрпошті нарешті пообіцяли усунути проблему. І за п’ять років «створити сучасні автоматизовані сортувальні центри та збільшити стандартну швидкість доставки листів з 5-и до 3-х днів, посилок — з 7-ми до 3-х днів, газет — з 2-х днів до «день у день«». Такий пункт є у тексті Стратегії.

Керівництво «Укрпошти» переконане упровадження нової Стратегії дозволить збільшити доходи підприємства на 50%, а прибуток і того більше — на 75%. Очевидно, в половину більшу динаміку зростання прибутку, аніж валової виручки, в монополісті збираються отримати за рахунок оптимізації витрат, щоправда якими методами у стратегії не зазначено. Утім жителі віддалених маленьких сіл, гадаємо, здогадуються, про що йдеться...

«Розпланувавшись» менеджмент поштового монополіста пообіцяв і всі відділення пошти відремонтувати, і зарплату листоношам збільшити удвічі, і багато чого іншого...

Утім усю «безхмарність» учорашнього свята псувало тільки одне маленьке. однак дуже істотне «але». Об’єктивно. українська пошта в Україні переживає не найкращі часи. І про це, зокрема, свідчить і затверджена урядом «Державна цільова економічна програма розвитку поштового зв’язку на 2009—2013 роки». Згідно з документом, для «оптимізації роботи» передбачено створення пересувних пунктів поштового зв’язку. Йдеться про те, що такі «листоноші» на колесах курсуватимуть тими регіонами, де поштових відділень не було взагалі або їх закрили через нерентебальність. І за три роки дії програми таких пересувних відділень в Україні з’явилось дві сотні, а обслуговують вони понад 1380 сіл по всій країні.

Загалом же працівники поштових відділень у невеликих селах по всій країні зізнаються, що сьогодні виживати їм вдається передусім за рахунок прийому комунальних платежів, а також співпраці з популярним Книжковим Клубом «Клуб Сімейного Дозвілля». Власне, кореспонденція фізичних осіб відходить на другий план — цьому сприяє стільниковий зв’язок. А тих, хто передплачує пресу стає все менше (і не дивно, зважаючи на оперативність її доставки. — Ред.).

Та коли в місті уваги до поштового зв’язку, уваги не надто багато: отримати посилку можна скориставшись послугою авто перевізника, оплатити комунальну послугу — в банку, отримати чи надіслати вісточку близькій людині через інтернет, то для села, особливо того, яке наші державні чиновники у своїх програмах зазначають, як «неперспективне» — Укрпошта життєво необхідний елемент інфраструктури. Тут саме поштар приносить людям пенсію додому. Тут чекають на періодику та листи, бо не мають інтернету... У цьому випадку здійснюється ще одна дуже важлива функція листоноші — соціальна. І, мабуть, державному монополісту варто було б подумати над її забезпеченням не чекаючи збільшення прибутків на 75%.

Алла ДУБРОВИК, «День», Валентина ОЛІЙНИК
Газета: 
Рубрика: