Верховна Рада не спромоглася дати достатню кількість голосів для захисту реалізації виборчого права. Після кількох невдалих спроб розгляду проекту про внесення змін до Кримінального кодексу України, який мав на меті посилення відповідальності за порушення виборчих прав громадян, питання відклали. Традиційно, утрималися від голосування Партія регіонів, комуністи та деякі позафракційні. В небуття відійшли й внесені заздалегідь до порядку денного акти щодо двохтуровості місцевих виборів та об'єднання посад голови держадміністрації й мера.
Депутат від фракції «Батьківщина» В'ячеслав Кириленко був впевнений у провалі проектів, що можуть вплинути на хід та результати київської виборчої кампанії. «Навіть якщо голосування по цих проектах відбудеться, я сумніваюся, що буде позитивний результат», - сказав народний обранець у коментарі «Дню». «Фракція УДАР проти виборів у два тури з причин, очевидно, політичного характеру», - пояснив він. Апеляції щодо організаційних моментів, які важко вирішити за кілька днів до проведення виборів, депутат спростував. «Кияни, у випадку обрання випадкового мера, втратять у сотні разів більше, ніж буде витрачено на проведення другого туру», - вважає представник «Батьківщини».
Звинувачення колег по коаліції в УДАРі відкидають. «Принципова позиція нашої фракції щодо двохтуровості та об'єднання посад голови адміністрації та мера Києва давно зрозуміла — ми підтримували ці ініціативи, - пояснює Павло Розенко. - Але зараз, коли виборчої кампанія вже розпочалася, питання двохтуровості не є актуальним. Хоча, для нас це не проблема. Ми робимо усе для того, що Віталій Кличко набрав більше 50% підтримки вже у першому турі. Наша перемога має бути чистою, чесною і однозначною».
Що ж стосується проекту про встановлення більш суворого покарання за фальсифікації, тут у Кириленка більше оптимізму. «Я сподіваюся, що відбудеться повернення до голосування й парламент ухвалить цей проект», - зазначив депутат. «Дії ПР, вочевидь, є прицілом на майбутнє, адже фальсифікації їм ніяк не допоможуть на цих виборах. Ми говоримо про унеможливлення фальсифікацій і тоді, коли ситуація нормалізується. Це – світоглядне питання. Вони ж відмовляються встановити відповідне покарання за винесення бюлетеня з дільниці, за пропозицію купівлі голосу, за знищення виборчої скриньки, що може трапитися в районі Краматорська, Слов'янська, Костянтинівки. До того ж, це стосується не лише президентських виборів, а й усіх подальших: місцевих, позачергових парламентських», - констатував депутат.
«Позиція ПР дуже деструктивна», - прокоментував поведінку депутатів ударівець Розенко. «Сьогодні всі політичні сили мають мобілізуватися, відмовитися від власної політичної зашореності й думати про майбутнє країни й про те, як якомога швидше вийти із ситуації, в якій знаходиться країна. Суцільний деструктив ми бачимо і з боку Комуністичної партії. Матеріали передані СБУ свідчать, що на базі їх осередків у східних областях діють терористичні сепаратистські організації. Не кажучи вже, що за весь час протистояння жодного слова на засудження кривавої бойні, яку спровокували сепаратисти не було», - підкреслив він.
Депутат від Партії регіонів Михайло Чечетов намагався відбити звинувачення колег й обурювався щодо внесення змін у виборче законодавство за кілька днів до виборів. «Давайте ще 25 травня, у день виборів, будемо приймати закони. Де гарантія, що нас не зберуть в день голосування й не запропонують ухвалити ще щось, коли люди вже, фактично, триматимуть у руках бюлетені? Такі проекти мають ухвалюватися мінімум за півроку до виборів, краще за рік, а не щодня. Зараз у порядку денному стоїть 5 таких законів і кожний депутат щось придумує. Ми принципово не будемо голосувати за такі проекти».
До виборів лишилося кілька днів, а перспективи захисту голосів, що є надважливим питанням в умовах чинної української реальності, так і не вирішено. Забуто й про давно обіцяний Виборчий кодекс. Логічно припустити, що коли депутати не захищають права своїх виборців, вони відстоюють власний інтерес, питання лиш у тому, збігається він із меркантильними політичним бажанням зберегти можливості для фальсифікацій чи із інтенціями терористів по зриву виборів.