Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Психологія й метафізика...

Фільм-призер Берлінського кінофестивалю «Квіти зла» з «доставкою додому»
20 червня, 2014 - 12:11
«КВІТКА ЗЛА» ЗАЦІКАВИТЬ ГЛЯДАЧІВ СТИЛЕМ «ЛЮДСЬКОЇ КОМЕДІЇ», СПОВНЕНОЇ САРКАЗМУ Й БЛИСКУ / ФОТО З САЙТА KINOPOISK.RU

Вночі з 22 на 23 червня о 0.15 на телеканалі «1+1» дивіться програму «Аргумент-Кіно» та фільм французького режисера Клода Шаброля «Квітка зла».

Стрічку кінорежисера Клода Шаброля «Квітка зла» було створено 2003 року, вона брала участь у конкурсній програмі Берлінського міжнародного кінофестивалю.

На екрані розгортається загадкова історія двох французьких провінційних буржуазних родин під час передвиборчої боротьби Анни Шарпен-Вассер за крісло мера. Анонім розсилає виборцям листи, в яких розкрито подробиці смерті діда Анни, а також обставини дивної автокатастрофи, в якій загинули її колишній чоловік і дружина нинішнього чоловіка. І це ще далеко не все...

Шаброль у картині «Квітка зла» послідовно продовжує вівісекцію французького буржуазного суспільства, котру він розпочав іще далекого 1958 року стартовим фільмом знаменитого кіноруху, названого Новою хвилею, яка справила потужний вплив на розвиток світового кіно.

Франсуа Трюфо, колега Шаброля за Новою хвилею (до речі, обидва вони розпочинали як кінокритики і співпрацювали з легендарним часописом Les Cahiers du cinеma), дуже прикметно відгукнувся про перший фільм Шаброля «Красунчик Серж»: «Його картина розпочинається як психологічна драма й закінчується метафізикою. Це щось на кшталт партії в шашки, розіграної двома героями: один грає чорними, другий — білими, але в момент зустрічі на екрані виявляється, що той, хто грав білими, грає тепер вже чорними, і навпаки, в результаті партія закінчується нічиєю».

Варто зауважити, що ці слова ніби пророче коментують чи не всю подальшу творчість Клода Шаброля, який дуже швидко струсив зі своєї творчості родові ознаки кіно Нової хвилі й почав рухатися цілком самостійно й самодостатньо.

Він послідовно створював на екрані свою «людську комедію», сповнену сарказму й блиску. При тому він часто використовував літературні детективні сюжети, але насправді розігрував на їх основі в’їдливі соціально-психологічні драми.

У його творах, а Шаброль як режисер створив для великого екрана й телебачення понад 70 фільмів, знімалося гроно вікопомних, неперевершених французьких акторів. Варто назвати хоча б Ізабель Юппер, а також Мішель Буке, Стефан Одран, Жана-Клода Бріалі, Жана-Поля Бельмондо, Жерара Депардьє, Мішель Морган, Даніель Дар’є, Філіпа Нуаре, Сандрін Боннер...

Ну а роль Анни Шарпен-Вассер у фільмі «Квітка зла» зіграла одна з найособливіших, найоригінальніших, найцікавіших французьких акторок останніх сорока років Наталі Бай, про творчий шлях якої йтиметься у програмі в спеціальному сюжеті.

В свою чергу у «Квітці зла», окрім інших, Клод Шаброль ставить перед глядачем і такі, цілком метафізичні, питання: «Чи може вина як спадкова хвороба передаватися від покоління до покоління? Чи може неспокутаний гріх впливати на долю нащадків людини, що його вчинила?».

Володимир ВОЙТЕНКО
Газета: 
Рубрика: