Україна — морська держава, через її територію також проходять кілька потужних водних артерій: Дніпро, Дунай, Дністер, Сейм, Південний Буг, Сіверський Донець... Свого часу тут була широко розвинена інфраструктура цивільного морського й річкового транспорту. Навчальні бази збереглися в Києві, Одесі, Херсоні, Маріуполі, Миколаєві, Ізмаїлі, а раніше — до анексії — й у Криму. Наші моряки, офіцери вважаються одними з найкращих у світі, саме тому попит у морських кадрах з України зростає. Це стало можливим завдяки вимогливій, сучасній системі навчання, проходженню практичних навичок курсантів, а також активній участі крюїнгових компаній у навчальному процесі. Саме вони адаптують українських випускників до стандартів світового мореплавства.
Шлях від учбової парти до сучасного морського лайнера — не простий. Крім фахових знань, володіння англійською мовою та діючих міжнародних професійних сертифікатів моряку необхідно мати професійний досвід роботи з морської спеціальності на судні. Такий досвід можливий тільки за умов співпраці навчального закладу з крюїнговою компанією. Більшість подібних компаній мають кадетські програми. Одну з найбільших програм сьогодні має відома компанія V.Ships.
Нещодавно Ігор Сафін — генеральний директор крюїнгової компанії «В. Шіпс Україна» — зустрівся з викладачами та студентами Київської державної академії водного транспорту імені гетьмана Петра Конашевича-Сагайдачного. Поєднали урочисту нагоду з практикою. Спочатку керівництво Академії та курсанти додали до галереї портретів уславлених капітанів України портрет Ігоря Сафіна, тим самим засвідчуючи повагу до відомого капітана, академіка Транспортної академії України, кандидата технічних наук. Це також підкреслило важливість співпраці між компанією V. Ships та академією. А потім гість поспілкувався з курсантами та викладачами академії.
«Наша співпраця з Київською академією почалася досить випадково. Кадетська програма компанії розрахована переважно на курсантів Одеського вишу, який готує висококваліфіковані кадри та має великий досвід підготовки морських спеціалістів. Ми знали, що в Києві є Академія водного транспорту, але з недовірою ставилися до курсантів та випускників цього вишу. Мої сумніви щодо кваліфікації викладацького персоналу та студентів розвіяв курсант 3-го курсу Анікеєв. Рівень професійних знань цього курсанта настільки мене вразив, що моє особисте ставлення до Київської академії різко змінилося. З того часу ми стали працювати по нашій кадетський програмі також і зі столицею», — розповів капітан Ігор Сафін.
Декан факультету судноводіння Павло Нікітін відзначив: «Наша кооперація з компанією V. Ships має системний характер. Для нас це не тільки можливість надати курсантам такий необхідний морський ценз, без якого в сучасних умовах випускники академії не мають шансів отримати робочі фахові документи, а й мета, яка надихає наших курсантів отримувати професійні знання, вчити англійську мову та планувати своє подальше професійне життя».
Таким чином, є сподівання, що невдовзі річковий та морський флот в Україні відродиться й наша держава поверне собі звання великої морської держави з розвиненою інфраструктурою. Тоді й вітчизняні кадри стануть нарешті затребуваними вдома.