Гравці ринку електронної комерції стверджують, що українці, незважаючи на загальні показники падіння продажів, віддають переваги придбанням через інтернет. Так, згідно з результатами дослідження, яке провели Українська асоціація директ маркетингу (УАДМ) у співпраці з Ukraine Digital News (UADN), а також у партнерстві з провідним венчурним фондом AVentures Capital, загальний обсяг ринку e-commerce за підсумками 2014 року становить $1,6 млрд (до обсягу долучено лише B2C-продажі нових товарів). Порівняно з 2013 роком, ринок електронної комерції збільшився в гривні на 19%, а в доларах — впав на 20%. Багато сегментів скоротилися у валюті через сильне падіння курсу гривні. Але фактично ринок e-commerce України в грошовому вираженні повернувся на рівень 2012 року.
Сегмент «Електроніка і побутова техніка» продовжує утримувати лідерство з точки зору товарів, що найбільш продаються в інтернеті. За оцінкою УАДМ обсяг сегменту за підсумками 2014 року становить $750 млн. Його падіння порівняно з 2013 р. в доларах становить 25%, при цьому зростання в гривні — 11,3%. Якщо враховувати електроніку і побутову техніку, яка реалізується продавцями через маркетплейси Prom.ua і All.biz, обсяг сегменту становить $760 млн.
За оцінкою експертів ринку, конверсія з відвідувань на покупки знизилася 2014 р. порівняно з 2013 р. в середньому на 30% по сегменту. Вартість середнього чека у цій категорії товарів зросла в середньому на 80% в гривні.
Ще один найбільш розвинений сегмент в online — Fashion (одяг і взуття). За оцінкою УАДМ, обсяг сегменту за підсумками 2014 року становить $131 млн. Падіння 2014 р. порівняно з 2013 р. в доларах становить 13%, при цьому зростання в гривні — 9,6%. З урахуванням продажів одягу і взуття, яке реалізується продавцями через маркетплейси Prom.ua і All.biz, обсяг сегменту становить $168,8 млн.
За оцінкою експертів ринку, середній чек в цій категорії товарів 2014 року порівняно з 2013 р. зріс у середньому на 19,6% в гривні.
Як і раніше перспективним для продажів в online залишаються сегменти «Товари для дітей» (у гривні сегмент значно збільшився, в доларі — залишився на рівні 2013 року), «Товари для авто» і «Парфюмерія і косметика» (сегменти збільшилися і в доларі, і в гривні порівняно з 2013 р.).
Популярнішими стають продажі будівельних матеріалів через інтернет.
Окрім цього, основною тенденцією минулого року став перехід споживачів від купівлі дорогих брендів до більш дешевих. За прогнозами, даний тренд збережеться доти, поки в Україні не почнеться економічне зростання і прибутки населення не зростатимуть пропорційно цінам на товари.
Представники ринку не беруться давати будь-які прогнози щодо розвитку ринку e-commerce на 2015-2016 рр., але зазначають, що якщо ситуація стабілізується, на рівень 2013 року за показниками він зможе повернутися не раніше 2018 року.
«Безумовно, події на рівні країни і всієї економіки за останні півтора роки, наклали свій відбиток на розвиток усіх сфер. І електронна комерція, незважаючи на тенденції зростання в докризовий період, не залишилася без впливу. Ми припускаємо, що з темпом зростання середнього чека, який зберігся, і кількістю замовлень в основних категоріях товарів, ринок електронної комерції 2015 року впаде близько 45% в доларах проти минулого року і зросте в гривні приблизно на 25%. За умови стабілізації ситуації, ми чекаємо, що на рівень 2013 року ринок вийде в середині 2018 року, — коментує ситуацію Валентин Калашник, президент УАДМ. — Важливо розуміти, що e-commerce є однією з найбільш перспективних для розвитку галузей, а багато хто з категорій товарів в онлайні зростають в умовах падіння самого ринку».