Усього на території Кіровоградської області проживає майже чотири тисячі внутрішньо переміщених осіб. Із них дві сотні дітей навчаються в кіровоградських школах, проте дуже рідко і діти, і батьки отримують кваліфіковану психологічну допомогу. Ініціатором проекту — серії тренінгів для психологів шкіл, де навчаються діти зі сходу — стала Олена Ткаченко, яка з родиною переїхала до Кіровограда з Донецька. У Донецьку Олена, за освітою психолог, була однією з організаторів проукраїнських мітингів, згуртовувала навколо себе патріотів-українців, але згодом вона відчула себе ворогом у рідному місті
«Усвідомлення, що треба покидати Донецьк, прийшло, коли я себе в рідному місті відчула ворогом: я побачила, що це не мій Донецьк ? це чуже мені місто... Потім, коли виплакала всі сльози, я усвідомила, що втратила місто, але отримала країну», — каже Олена Ткаченко. Коли Олена з родиною переїхала до Кіровограда, то звернула увагу на те, що місцева влада насамперед турбується про матеріальну допомогу дітям та батькам-переселенцям, а на психологічну підтримку внутрішньо переміщених осіб не вистачає або ресурсів, або бажання.
«Проблема втрати — це одна з найболючіших проблем. Ми, переселенці, втратили все — будинок, звичне оточення, друзів, можливість бачитися з близькими. Дехто з нас не може спілкувати з близькими на ґрунті політичних поглядів, дехто став свідком смерті когось із близьких чи знайомих. Психологічна ситуація із внутрішньо переміщеними людьми складна. Для адаптації на новому місці, щоб повноцінно почати жити з нуля, потрібна допомога, особливо дітям. Так і виникла моя ідея разом навчитися справлятися з бідою», — пояснює жінка. Ініціативу Олени Ткаченко підтримала громадська організація «Спільна дія» та управління освіти Кіровоградської міської ради. Безкоштовні тренінги для шкільних психологів відбуватимуться на базі Кіровоградської бібліотеки для дітей ім. Т. Шевченка із 27 листопада. Проект фінансуватиме Stabilization Support Services та Крим-SOS за підтримки Фонду стабілізації конфлікту та безпеки Британського уряду.