Наскільки якісно медичні виші готують майбутніх лікарів і як рівень їхніх знань відповідає міжнародним стандартам — невдовзі з’ясує МОЗ. Відомство ініціює власне зовнішнє оцінювання якості підготовки студентів-медиків. Перший етап перевірки запланований на березень цього року.
Як ідеться в офіційному листі міністерства до медичних вишів, до ліцензійного іспиту «Крок 3. Загальна лікарська підготовка», обов’язкового для атестації лікарів-інтернів, включать субтест із надання допомоги при невідкладних станах. Цей додатковий тест базується на запитаннях іспиту для отримання медичної ліцензії США (USMLE). Також для студентів шостого курсу напряму «Медицина» у травні цього року проведуть міжнародне порівняльне дослідження на базі тесту «Міжнародні основи медицини» (IFOM), який готує Національна рада медичних екзаменаторів США.
Схожі тести студенти медичних вишів складають на різних роках навчання, щоб перейти до іншого освітнього рівня, однак уперше їхні знання перевірять за міжнародними нормативами. У межах запланованої медичної реформи це вкрай важливо, адже вона розрахована на лікарів, котрі уміють конкурувати між собою, готові до самовдосконалення та переймання іноземного досвіду. Попри це, експерти прогнозують опір тестуванню.
«Думаю, адміністрації вишів накручуватимуть студентів, що от ви вчились за одною системою, а питання в тестах — за іншою. Але студенти самі в цьому зацікавлені, щоб порівняти знання, які їм дає виш, із реаліями. Тобто це перевірка спроможності університетів підготувати кваліфікованих випускників, — зауважує Микита АНДРЄЄВ, заступник голови секретаріату Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. — МОЗ раніше було закритою структурою, в таких умовах було тяжко захищати права студентів, а сама медична система працювала за своїми правилами. Тому це крок уперед, це тестування допоможе певним чином уніфікувати систему та подивитись, наскільки наші студенти спроможні скласти тести інших країн, тобто це перевірить якість знань. А з іншого боку, це покаже рівень вищої освіти у медичних вишах. Можливо, на підставі цих тестів прийматимуть кадрові рішення, на що, сподіваюсь, у МОЗ вистачить сміливості. Взагалі медична освіта — найважча для реформування. Міністерство освіти і науки не може втручатись у поліпшення їхньої якості навчання, а поки не буде політичної волі МОЗ, нічого не зміниться».