Ювілейна Літня школа журналістики «Дня» завершилася. Який «сухий залишок»? Адже це не просто сильні емоції та глибокі враження. Щоб «заміряти» реакцію на «липневий інтенсив», редакція вже кілька років пропонує учасникам школи заповнити підсумкову анкету, відрефлексувати почуте, побачене і написане за ці чотири роки. Цьогоріч ми були приємно здивовані, зауваживши якісну відмінність між першими есе, які студенти писали під час відбору до ЛШЖ, та їхніми підсумковими тезами. Як зауважила під час традиційного «інтелектуального зважування» головний редактор Лариса Івшина, це, мабуть, «перша школа за 15 років, де наші слухачі виразно готові демонструвати партнерство». Літньошколярі діляться, що ці чотири тижні багато в чому вплинули на їхній світогляд, розширили кругозір, не кажучи вже про вироблення професійних журналістських навичок. За згодою студентів ми публікуємо їхні відповіді на питання підсумкової анкети
1. Ваші відчуття: як змінила вас ЛШЖ?
1.1. Чим найбільше вам запам’ятався місяць, проведений у Літній школі «Дня»?
1.2. Чи відбулися зміни у вашому розумінні певних процесів (політичних, соціальних, культурних, історичних)? Якщо так, яких саме?
1.3. Чи ви впевнились у тому, що надалі хочете працювати в журналістиці?
1.4. Як би ви охарактеризували особисто для себе період, проведений у Літній школі журналістики «Дня»
1.5. Топ думок гостей, які найбільше запам’ятались (до 5 тез)
2. Яку практичну користь ви отримали від Літньої школи журналістики? Чого навчилися, які навички удосконалили?
3.1. Як ви бачите поширення досвіду ЛШЖ у ширших середовищах?
3.2. Як би ви хотіли продовжити співпрацю з «Днем»?
3.3. Які проекти, на вашу думку, можна ще запропонувати «Дню»? Як бачите свою участь у них?
1.
Літня школа «Дня» познайомила мене з чудовими людьми. Це не лише працівники редакції та «школярі», а й ті, з ким мені довелося перетинатися під час написання матеріалів. Також відзначу надзвичайно компетентних і маститих гостей, які до нас приходили, щоб поділитися практичним досвідом у різних галузях. Я отримав нові знання, зацікавлення, а також розуміння, що багато навколишніх процесів набагато складніші, ніж здаються на перший погляд.
1.1.
Найбільше мене вразила зустріч із філософом А. Баумейстром, журналістом Євгеном Кисельовим, а також поїздка у в\ч Нацгвардії.
1.2.
Загалом, то моя світоглядна позиція співпадає з кон’юктурою редакції, зокрема Лариси Олексіївни Івшиної, тому особливих відкриттів в моєму розумінні не сталося.
1.3.
Так, я й раніше мав певний досвід у журналістиці, але в «Дні» я вийшов на новий рівень, і я безсумнівно хочу його підвищувати.
1.4.
Час проведений із користю.
1.5.
1. Українська мова – бронежилет для захисту українського театру й кіно (К. Степанкова).
2. Сподівань на те, що в Росії щось змінить радикально, мало (Є. Кисельов).
3. Українська традиція не може бути декоративною (Т. Компаніченко).
4. Двері ЄС до сих пір відчинені для України (Хьюг Мінгареллі).
5. У нас є культ успіху, але нема культу повсякденної роботи (А. Любка).
2.
Виконуючи редакційне завдання, я відвідав низку закладів, куди б за інших обставин ніколи не потрапив. Удосконалив навички комунікації з людьми, а також оперативного виконання «гарячих» завдань.
3.1.
Як на мене, треба створювати осередки ЛШЖ в усіх університетах, лояльних до «Дня», а також поліпшити співпрацю з редакціями інших медіа.
3.2.
Я маю бажання працювати позаштатним кореспондентом «Дня» в Рівненській області, позаяк опісля ЛШЖ я повертаюся до рідного Рівного.
3.3.
Як варіант, виділити окрему площу для стабільного щотижневого (п’ятниця) інтерв’ю з відомими культурними або політичними діячами, де б можна було дискутувати на теми, що в конкретний момент турбують суспільство.