Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Антон Сестріцин

Підсумкова анкета учасників ювілейної Літньої школи журналістики «Дня»
28 липня, 2017 - 15:59

Ювілейна Літня школа журналістики «Дня» завершилася. Який «сухий залишок»? Адже це не просто сильні емоції та глибокі враження. Щоб «заміряти» реакцію на «липневий інтенсив», редакція вже кілька років пропонує учасникам школи заповнити підсумкову анкету, відрефлексувати почуте, побачене і написане за ці чотири роки. Цьогоріч ми були приємно здивовані, зауваживши якісну відмінність між першими есе, які студенти писали під час відбору до ЛШЖ, та їхніми підсумковими тезами. Як зауважила під час традиційного «інтелектуального зважування» головний редактор Лариса Івшина, це, мабуть, «перша школа за 15 років, де наші слухачі виразно готові демонструвати партнерство». Літньошколярі діляться, що ці чотири тижні багато в чому вплинули на їхній світогляд, розширили кругозір, не кажучи вже про вироблення професійних журналістських навичок. За згодою студентів ми публікуємо їхні відповіді на питання підсумкової анкети

1. Ваші відчуття: як змінила вас ЛШЖ?

1.1. Чим найбільше вам запам’ятався місяць, проведений у Літній школі «Дня»?

1.2. Чи відбулися зміни у вашому розумінні певних процесів (політичних, соціальних, культурних, історичних)? Якщо так, яких саме?

1.3. Чи ви впевнились у тому, що надалі хочете працювати в журналістиці?

1.4. Як би ви охарактеризували особисто для себе період, проведений у Літній школі журналістики «Дня»

1.5. Топ думок гостей, які найбільше запам’ятались (до 5 тез)

2. Яку практичну користь ви отримали від Літньої школи журналістики? Чого навчилися, які навички удосконалили?

3.1. Як ви бачите поширення досвіду ЛШЖ у ширших середовищах?

3.2. Як би ви хотіли продовжити співпрацю з «Днем»?

3.3. Які проекти, на вашу думку, можна ще запропонувати «Дню»? Як бачите свою участь у них?


1.

ЛШЖ відкрив для мене світ друкованої преси. Ціль моєї участі у ЛШЖ була побачити як працює газета, зрозуміти як виготовляються новини, як готуються матеріали. Цієї цілі я досяг. ЛШЖ навчила мене відрізняти головні новини від другорядних, ставити правильні акценти, правильно готуватись до кожної зустрічі. ЛШЖ змінило моє ставлення до української друкованої преси і навчило важливості дотримання високих стандартів.  

1.1.

Зустрічі з цікавими гостями запам'ятались мені найбільше. Різноманістність гостей заохочувала занурюватись у ті теми, які мені були не дуже цікавими у минулому, а зараз здаються важливими.

1.2.

Газета "День" мені дуже близька по духу, а тому розуміння певних процесів і цінностей в мене було ще до літньої школи, але найбільші зміни відбулися у розумінні і сприйнятті історичних процесів. Кожна подорож на вихідних збагатила культурно і морально. Прочитання книг бібліотеки газети "День" ще більше відкриє історичну правду про Україну та українців. Усвідомлюю, що в цьому напрямку мені потрібно ще багато працювати, але історичну базу яку я хотів засвоїти - я засвоїв.   

1.3.

За фахом я не журналіст, але обставини склалися так, що в професійній кар'єрі я завжди стикався з роботою журналістів. З того часу я почав захоплюватись журналізмом. Літня школа показала мені можливості і дала зрозуміти більше про роботу журналістів. Цей досвід для мене дуже цінний, а може навіть і безцінний. Зараз я чітко уявляю, що таке бути журналістом і скільки для цього треба докладати зусиль і часу. Життя покаже чи я присвячу я своє життя цій професії, але на данному етапі я не готовий присвятити себе 100% цій професії хоча і хочу дописувати статті та ділитися враженнями про події в світі.

1.4.

Це надзвичайно потужна школа інтенсивної журналістики. Для мене це був період особистого розвитку. Надзвичайно насичені 4 тижні доведеться переварювати ще дуже довго. Велика кількість тем, пов'язаних між собою тонкою ниткою, спонукають до культурного росту. Цей період в мене буде асоціюватися з  пізнанням глубинних філософських питань.

1.5.

Треба бути вірним своїй совісті. Правда - вища за професійні стандарти (Мирослава Барчук)

Кожному українцю треба усвідомити, що йде війна і треба докладати всі зусилля задля захисту своєї держави, незалежно від професії. (Євген Марчук)

Треба усвідомлювати різницю між корінням проблеми та поверховими факторами. Концентруватися треба на корінні проблеми (Віталій Портников)

Україна має всі можливості стати заможною європейською демократією, адже ми маємо потужний людський потенціал (Ганна Гопко)

Культурні потреби - це потреби гідності. Якщо ми не будемо виробляти гідної музики, кіно та театральних вистав - це вирок суспільству. (Андрій Баумейстер)

2.   

Я навчився швидко писати анонси і складати інтерв'ю. Мені сподобалось розшифровувати тексти англійською і перекладати їх українською. Це довга і кропітлива робота, але результат того вартий. Так само я повністю зрозумів ланцюг анонс-враження-фінальний продукт. Мені сподобалось спостерігати за схемою поширення новини про зустріч з лекторами. 

3.1.

Я бачу поширеня досвіду через поширення інформації про газету і її проекти. Поширення інформації про ЛШЖ - є важливим фактором залучення молоді до ініціатив газети.

3.2.

Я би хотів продовжити дописувати статті, брати інтерв'ю для Digest і можливо завести свій блог.

3.3.

Періодичні лекції для молоді від газети "День". Можливо проведення подібних зустрічей із цікавими лекторами під час фотовиставки газети.