Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Чесність – найголовніше у фотографiї»

Відома фотожурналістка і володарка призу призів «Золотий День»-2013 Наталія КРАВЧУК — про творчі плани і значення фотоконкурсу нашої газети
1 вересня, 2017 - 13:02
«ПОЗІХАЄМО» / ФОТО НАТАЛІЇ КРАВЧУК

Старт новому «фотосезонові» вже дано — прийом робіт на XIX Фотоконкурс «Дня» зараз у самому розпалі. Цього року, щоб «достукатися» до різних регіонів, фотовиставка подолала тисячі й тисячі кілометрів. Уперше за 18 років існування широка експозиція найкращих робіт побувала протягом року в 11 (!) містах. І змогли її побачити, за найскромнішими підрахунками, близько 40    тисяч відвідувачів по всіх сторонах компасу нашої країни — у Києві, Сумах, Прилуках, Дніпрі, Слов’янську, Маріуполі, Львові, Луцьку, Ізмаїлі, а Чечельник з Ольгополем стали завершальними пунктами цих подорожей. Традиційно, як і у всьому, «День» виробив свій «стандарт якості» — не лише демонструвати найкращі досягнення українських фотографів і задавати темп зростання для початкуючих авторів, а й «робити ставку» на концептуально глибокі фотографії, які несуть соціальне навантаження, ідею, посил для суспільства. Недаремно фотовиставка у відвідувачів завжди викликає сльози чи теплі усмішки, схвильовані відгуки — точно не залишає байдужим.

Тому фотографові, чи то професіоналові, чи аматорові у цій сфері, головне — вловити суть, зробити психологічно точний знімок репортажу. З цим завданням на «відмінно» з року в рік справляється Наталія КРАВЧУК — фотограф журналу «Новое время», володарка призу призів «Золотої День»-2013 Міжнародної фотовиставки «Дня» (за серію робіт «YES. ЯЛТА 2013»). Вже понад 14 років тому вона вперше подалася на фотоконкурс «Дня», тоді один з її знімків пройшов, але... нічого не здобув. Це не відлякало, а лише підстьобнуло Наталію. Відтоді вона стала постійно надсилати свої знімки на фотоконкурс «Дня» і згодом «виросла» до численних призів і найголовнішої відзнаки. Якраз напередодні і в контексті нового «свята фотографії» ми поговорили з Наталією.

Нагадуємо, що з усіма умовами конкурсу можна ознайомитися на сайті «Дня», на сторінках газети та наших акаунтах у соціальних мережах. Запрошуємо до участі всіх     — як професійних фотографів, так і аматорів. Головний критерій відбору робіт — якість змісту. Як зазначила головний редактор «Дня» Лариса Івшина, «у конкурсних фотографіях має бути щось більше, ніж власне фотографія».

Наталіє, чи ви вже визначилися з фотороботами, які номінуватимете на конкурс «Дня» цього року?

— Я трохи безвідповідальний фотограф, постійно визначаюся останньої миті. Адже цікавих зйомок багато, вони йдуть справжнім потоком, і серед такого розмаїття вибрати важко. Але за це й люблю професію фотографа — про неї мріяла з дитинства. І хоч закінчила заочно операторський факультет, фотографія захопила так, що полишати цю сферу не хотілося.

За останні три роки робота фотографа стала популярною як ніколи. Вдалі знімки людських емоцій чи історій широко тиражуються в соціальних мережах. Чи погоджуєтеся ви з думкою, що зараз на фотографах лежить особлива відповідальність?

— Не думаю, що саме зараз. Завжди. На фотокореспондентах, як і на журналістах, завжди лежить соціальна відповідальність. Адже те, що вони роблять, — сприймають і осмислюють люди, і якщо людина робить відверту нісенітницю чи маніпулює, то робить шкідництво. У будь-якій професії, як і у фотографії, чесність — це найголовніше.

У вас вже дуже давня історія взаємин з фотовиставкою «Дня». Традиційно після відбору і нагородження найкращих робіт на фотоконкурсі восени, експозиція найбільш глибоких і концептуальних робіт вирушає до регіонів. Цьогоріч ми «побили» свої ж рекорди за кількістю міст і обширної географії за один рік. Як ви гадаєте, наскільки важливо їздити і показувати цю «історію у фотографіях»?

— У нас в країні велика проблема з культурними заходами у принципі. У Києві, звісно, концентрація виставок, концертів, театральних постановок, але навіть у ньому не завжди знайдеш, куди піти на щось вартісне. І в цьому контексті порівняно з європейськими столицями ситуація в Києві значно гірша — у нас менше можливостей себе культурно реалізувати. У регіонах тим паче не вистачає вартісних культурних подій, і приїзди фотовиставки «Дня» в цьому сенсі мають неабияку просвітницьку вагу. Це чудово. Тим паче проведення щорічного Фотоконкурсу «Дня» дуже важливе — це передусім майданчик, на якому українські фотографи можуть заявити про себе. В Україні всього лише три таких фотоконкурси, але два інших не можна порівняти за масштабами з подією «Дня». Це насправді чудово і важливо, я хочу подякувати Ларисі Олексіївні Івшиній і всій команді газети, що взяли на себе цей важкий тягар і гідно несете. Хотілося б побажати фотоконкурсу «Дня» подальшого процвітання і розмаху, щоб якомога більше фотографів брали участь у ньому. Тоді б їм не доводилося шукати таких можливостей за кордоном, де, до речі, українських фотографів високо оцінюють.

Aнастасія РУДЕНКО, «День»
Газета: 
Рубрика: