Щоб музей перестали вважати надмірно консервативним закладом, британка Мар Діксон, редакторка сайта про музейну справу, 2014 року започаткувала флешмоб світлин на тлі експонатів. Ініціативу жваво перехопили й українські музейники. Долучитися до акції може абсолютно кожен відвідувач, просто сфотографувавшись в улюбленому музеї та виклавши фото у «Фейсбук» з хештегом #MuseumSelfie та назвою музею. Єдина умова — знімати без фотоспалаху. «День» дізнавався, як українські заклади реалізовують ідею відкритішого музею та які бонуси пропонують відвідувачам, котрі долучаться до акції.
Заступник голови прес-служби Національного заповідника «Софія Київська» Марія ОСТАПЧУК інформує: «Україна уже вчетверте приєднується до цього флешмобу музейних селфі, «Софія Київська» — вдруге. Тут протягом дня можна буде сфотографуватися в одній з пам’яток — соборі та музеях, які розташовані на території заповідника. Мета заходу — передусім популяризувати культурну пам’ятку серед молоді, бо релігійне місце — не значить менш цікаве. Тим більше, такий унікальний випадок — лише раз на рік можна сфотографуватися у Софії, в інші дні фотографування у храмі заборонене!».
Акція проходить у багатьох куточках країни. Директор Хмельницького обласного художнього музею Ольга ДОЛІНСЬКА розповідає: «До проекту музейного селфі ми долучаємося уже вдруге. Цього дня вхід безкоштовний для всіх, тож будь-яка людина може зайти до музею та сфотографуватися на фоні вподобаного експоната. Потім 21 січня ми підбиватимемо підсумки, і автор найкреативнішого фото, яке отримає найбільше вподобань, одержить подарунок від музею — річний абонемент на відвідування наших виставок упродовж року».
Схожим чином уже втретє проведуть акцію і в Херсонському краєзнавчому музеї. Але тут оберуть аж трьох переможців — за світлину, яка набере найбільше уподобань із хештегами #MuseumSelfie та #музей_херсон, розповіли «Дню» у музеї. Вхід буде безкоштовним за кодовою фразою «день музейного селфі».
У Житомирі селфі-флешмоб проведуть обласний краєзнавчий музей та музей космонавтики, розповідає директор Житомирського обласного краєзнавчого музею Роман НАДСОНОВ. «Ми долучаємося до цієї акції уже вдруге. Уже до 23 січня визначимо переможця конкурсу на краще селфі і вручимо йому приз. Це насамперед промо-акція: таким чином ми рекламуємо свій музей, колекцію і показуємо, що це не якась канонізована законсервована структура». «З огляду на те, що захід відбувається у будень, молодь, яка є активним користувачем інтернету та полюбляє робити селфі, долучається мало. Минулого року учасників було лише 30, хоча ми, відверто кажучи, очікували не менше сотні. У деяких музеях, наскільки я знаю, наприклад, оголошують цілий тиждень музейних селфі — тут уже креативить хто як забажає», — ділиться пан Роман. Саме таким шляхом пішли в Музеї народної архітектури і побуту у Львові. Заступник директора з наукової роботи Сергій ЦИПИШЕВ говорить, що у закладі самі обирають дати проведення такого флешмобу. «Минулоріч ця ініціатива у нас була із прив’язкою до дня святого Валентина. Цьогоріч відбудеться на Стрітення, 15 лютого». Пан Сергій підтримує думку колеги з Житомира: «Ця акція для нас — можливість залучити зайвого відвідувача, зробити музей доступнішим для розуміння. Адже багато хто, приходячи до нас і прямуючи територією скансену, запитують: а де ж тут, власне, музей? Але ж музей — це не лише приміщення, у якому розкладені певні експонати й артефакти. У нас люди вчаться краще розуміти, що усі ті об’єкти, які є довкола них, є історичними пам’ятками, культурним надбанням».
Отже, долучайтеся!