Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Як «відрізали» Донбас

або Чому на території ОРДЛО немає зв’язку
18 січня, 2018 - 10:48

11 січня на територіях непідконтрольних силам АТО зник зв’язок оператора «Vodafone-Україна», що надавав послуги в ОРДЛО.

За офіційною заявою компанії, причиною є пошкодження оптоволоконних мереж поблизу Оленівки, котра перебуває під контролем «ДНР».

Доступ до мобільної мережі не відновлено і досі, а жителі окупованих міст залишились без мобільних засобів комунікації з підконтрольними територіями.

ВИННІ ВСІ?

У прес-релізі компанії повідомляється, що налагодити зв’язок зможуть тільки у тому випадку, якщо аварія відбулась на підконтрольній території, оскільки вони не збираються відправляти своїх працівників за безпечну лінію розмежування. У свою чергу, представники самопроголошеної «ДНР» заявляють, що оптоволоконну лінію було пошкоджено в наслідок диверсії зі сторони ЗСУ на територіях, до яких у них немає доступу. «Офіційні» обличчя ОРДЛО переконують, що ситуація не покращується лише через небажання компанії йти на зв’язок, а вкладати гроші в українське підприємство, яке не платить податки на підконтрольним їм територіях — сенсу немає.

Таким чином, проблемна ситуація стає патовою.

НОВІ ТАРИФИ

Перед новим роком компанія-оператор оновила тарифи для користувачів з ОРДЛО. Так, з 27 грудня 2017 року, жителів ОРДЛО примусово перевели на спеціально розрахований тариф «Смартфон стандартний». У рамках нової угоди постачання послуг, оператор знімає 3 гривні щоденно, незалежно від наявності чи відсутності зв’язку та користуванням мережею. Новий тариф викликав обурення серед мешканців окупованих міст, які одразу почали шукати альтернативи: «Фенікс» — в «ДНР», «Лугаком» — у «ЛНР». Але простої альтернативи для зв’язку з неокупованою Україною немає, тому на зміну оператора зв’язку мало хто наважувався.

ІСТЕРІЯ

Ситуація кардинально змінилась з відключенням послуг «Vodafone-Україна». Не маючи змоги зв’язатись навіть по місту, люди масово скуповують стартові пакети місцевих операторів, займаючи чергу з самого ранку. Ті, в свою чергу, виявились не готові: сервери місцевих операторів не витримують навантаження, а стартові пакети та скретч-картки стали серйозним дефіцитом. Не упустили моменту слави місцеві шахраї й авантюристи, які пропонують купити SIM-картку через інтернет, ціна на які, навіть у «офіційних» точках продажу сягають десятикратного обсягу.

«ДЕРЖАВНА» МОНОПОЛІЯ

Заступник міністра з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України Георгій Тука в ефірі телеканалу «Еспресо.TV» повідомив, що ситуація зі зникненням зв’язку на тимчасово окупованих територіях є приводом до рейдерського захоплення частини техніки «Vodafone-Україна». Він вважає, що це питання мають підняти на тристоронньому засіданні у Мінську, яке заплановане на 18 січня.

В свою чергу, чутки про «вимкнення» мережі ходили вже давно. Мешканці ОРДЛО чекали цього одразу після нового року й попереджали рідних. Таким чином, становище набуває іншого значення.

За словами Георгія Туки, так бойовики намагаються взяти під контроль головний засіб зв’язку з Україною, оскільки їхні саморобні оператори обмежені у цьому питанні як юридично, так і технічно.

ЯК БУТИ?

15 січня компанія «Vodafone-Україна» повідомила, що направила запити до «українських адміністрацій Луганської та Донецької областей, Центру координації та контролю, та місії ОБСЄ з проханням забезпечити пропуск ремонтних бригад до «сірої» зони (для проведення ремонтних робіт. — Авт.)».

Того ж дня голова відділу по зв’язкам з громадськістю Vodafone Вікторія Рубан повідомила в ефірі «Радіо Свобода», що СЦКК вже взяла це питання на розгляд.

Натомість, як повідомляють місцеві жителі в окремих регіонах Донецької та Луганської областей, у місті також продовжує роботу інший український оператор зв’язку «Інтертелеком». Але, користування ним можливе не для всіх через стандарт CDMA.

Місцеві оператори «Фенікс» та «Лугаком» також почали надавати можливість здійснювати дзвінки на номери українських операторів, однак користувачі скаржаться на їхню якість наданих послуг зв’язку.

Станіслав ПАВЛОВ
Газета: 
Рубрика: