У Києві відбудеться І Міжнародний фестиваль сучасної скульптури
Із 2 червня по 2 липня в Ботанічному саду ім. Гришка можна буде побачити роботи конкурсантів. Майстри зможуть долучитися до Міжнародного фестивалю скульптури в рамках проекту Kyiv Sculpture Project. Талановиті українські автори позмагаються з учасниками з 39 країн світу. Наразі конкурс отримав 297 заявок (135 із них — від наших співвітчизників). Вік скульпторів варіюється від 19 років до 73. Головна мета фестивалю — розвиток сучасної скульптури та інтеграція новітнього українського мистецтва в міжнародний контекст. Роботи скульпторів буде виставлено в Національному ботанічному саду ім. Гришка. Головний приз конкурсу — 6 000 євро. Утім, наші творці поки що не можуть на нього претендувати. Український автор найкращого проекту зможе попрактикуватися в студії провідного світового скульптора. Цікавинками фесту оголошено: найдорожчу та найдешевшу скульптури (170 000 євро та 300 євро), найвища робота сягатиме 12 м, а найменший витвір — усього 4 см. Також буде представлено унікальну у своєму роді скульптуру завтовшки 1 мм. А ще кияни побачать п’ять скульптур відомих авторів сучасності, які вперше представлять свою майстерність в Україні. Відвідувачі фестивалю зможуть подивитися на роботи Єви Ротшильд, Магдалени Абаканович, Суй Цзяньго, Найджела Холла та Жауме Пленси, повідомляє Ганна ЧЕРЕВКО.
Ужгород відкрив Україну угорським віртуозам
Із фурором в Ужгороді пройшов концерт Угорського національного філармонічного оркестру під керівництвом Золтана Кочіша. Гастролі відбулися за сприяння Генерального консульства Угорщини в Ужгороді (оркестр дав два концерти в Ужгороді та Львові). Нинішнє турне, мета якого — зміцнити добросусідські відносини Угорщини з сусідніми державами, оркестр розпочав виступом у словацькому місті Кошице, а завершить у червні концертами в Румунії та Сербії. Виступи в Ужгороді та Львові відкрив «Карпатський концерт» Мирослава Скорика, а продовжився творами угорських композиторів Бейли Бартока та Золтана Кодая, повідомляє Василь ІЛЬНИЦЬКИЙ, Ужгород.
Епатажна пластика на «Сцені людства»
У Черкасах проходить міжнародний театральний фестиваль «Сцена людства». На відкриття форуму глядачів запросили на Соборну площу. Брестський театр привіз виставу «Мрія про Дон Кіхота». Актори ходили на ходулях, танцювали, доїли імпровізованих корів та роздавали «молоко» глядачам, наливаючи його у пластикові стаканчики. А ще насміхалися над останнім романтиком Дон Кіхотом. У фіналі в небо на повітряних кульках запустили маленький вітрячок як символ мрії. Режисер спектаклю Олександр Козак розповів «Дню»: «Ми вирішили повернути театр туди, звідки він починався. Тобто на вулицю. Щоправда, через вітер довелося відмовитися від багатьох елементів фаєр-шоу». Черкащанам дійство сподобалося. Цьогорічний фестиваль представляють мистецькі колективи з України, Білорусі, Росії, Румунії та Франції. Програма звернена до класики та її сучасних сценічних втілень, повідомляє Вікторія КОБИЛЯЦЬКА, Черкаси.
Дві новинки під завісу сезону
Експерименти Дениса Матвієнка в Національній опері. 2 і 3 червня (під фініш театрального сезону) на сцені Національної опери України покажуть два одноактних балети: «Клас-концерт» і Radio & Juliet. Нагадаємо, прем’єри цих вистав відбулися в квітні. «Клас-концерт» Асафа Мессерера, створений на музику Олександра Глазунова, Анатолія Лядова, Антона Рубінштейна, Дмитра Шостаковича, в музичній композиції Олександра Цейтліна (балетмейстер Михайло Мессерер) переносить глядачів за лаштунки і показує, як біля станка народжуються зірки, а Radio & Juliet — сучасну історію шекспірівських Ромео та Джульєти поставив хореограф Едвард Клюг на музику рок-гурту RADIOHEAD. Ці роботи можна назвати першим творчим експериментом відомого танцівника (а з листопада 2011 р. художнього керівника балетної трупи Національної опери України) Дениса Матвієнка, який вважає, що столичний театр має знайомити публіку з різними новаторськими пошуками в сучасному балеті. «Я почав свою роботу в театрі з наведення дисципліни та формування інших складів, — зазначив Денис МАТВІЄНКО. — Обидва балети є знаковими з кількох причин. Так, «Клас-концерт» не лише дуже видовищний та цікавий балет, а й ще дає змогу тримати трупу в тонусі, адже в ньому задіяний практично весь склад. А Radio & Juliet — перший крок до модернізації балетного репертуару театру, запровадження в нього сучасного балету. Завдяки Radio & Juliet я побачив нові можливості акторів». Постановки створено за співпраці керівництва Національної опери України, фонду Дениса Матвїєнка та продюсерського центру «Софіт», розповідає Аліса АНТОНЕНКО.