Цей мистецький проект здійснено силами «Ухо-ансамблю», вітчизняних постановників та запрошених солістів. Оперу «Моє зрадливе світло» («Luci Mie Traditrici») 1998 року написав сучасний італійський композитор Сальваторе Шарріно, якого називають «живим класиком авангарду». Подальший тріумф повністю спростував тезу про те, що всі видатні оперні твори залишилися в XIX столітті.
«Моє зрадливе світло» ставили в «Лінкольн-центрі», на Зальцбурзькому фестивалі, у віденському театрі «Одеон», у берлінській Staats Opera, у Монтепунчіано, в Буенос-Айресі, на «Варшавській осені», у «Вупертальскому театрі» Піни Бауш і на низці інших театральних та фестивальних майданчиків. Можливо, успіх опери полягає в тому, що вона стала діалогом двох видатних композиторів різних епох, примиривши прихильників традицій із шанувальниками новизни. Карло Джезуальдо, чия особиста історія лягла в основу лібрето, був зухвалим реформатором італійської вокальної музики доби Відродження. Шарріно не менш складні завдання поставив перед сучасним музичним театром, перетворивши його на такий театральний жанр, як «пост-кіно». Все разом дало дивовижне переплетення стилів, ідей та творчих почерків.
Крім суто музичних моментів, є і вражаючий сюжет опери, заснований на біографічних фактах: у ніч із 16 на 17 жовтня 1590 року Карло Джезуальдо, князь Венози, вбив Марію д’Авалос і Фабріціо Карафу — свою дружину та її коханця... Згодом Карло Джезуальдо видав шість книжок п’ятиголосних мадригалів, п’ята й шоста випереджали свій час на триста років — ця обставина зробила це вбивство, вчинене в XVI ст., одним із найвідоміших сюжетів в історії музики.
Київську прем’єру опери готує та ж команда, що показала й дві попередні сучасні вистави на сцені Національної опери: «Лімб» Стефано Джервазоні та «Хліб, сіль, пісок» Карміне Емануеле Челла. Це — «Ухо-ансамбль» і його диригент Луїджі Гаджеро, до якого нині долучиться кореянка Ліз Лі (перша скрипка), сценограф Катерина Лібкінд та співзасновниця музичної агенції «Ухо» Саша Андрусик. Крім того, Ольга Листунова підготувала костюми в стилі гонщиків «Формули-1», графікою займався Михайло Букша, а зі створенням частини скульптурних об’єктів допомагав Олександр Кутовий.
В опері задіяні лише чотири вокалісти, всі вони відібрані з різних куточків світу за кастингом. Українські меломани вперше почують прекрасні голоси французького сопрано Естер Лабурдет та франко-німецького тенора Стефана Олрі. Також до нас приїхали дві зірки — канадський контратенор Майкл Тейлор та австрійський бас-баритон Руперт Берґман, який вже неодноразово відвідував Україну з гастролями.
Вистава виконується італійською мовою з українськими субтитрами.