«Тиждень італійського кіно» у столиці
Із 29 лютого по 7 березня в культурному центрі «Кінотеатр «Київ» триватиме фестиваль, який подарує глядачам найяскравіші італійські фільми, зокрема новинку минулого року — майже провокаційну комедію знаного режисера та актора Нанні Моретті Habemus Papam про Папу Римського на межі нервового зриву. У програмі представлено еротичну мелодраму від режисера італійської «Нової хвилі» Сильвіо Сольдіні «Кого я хочу більше» — це водночас чуттєве й тверезе дослідження «анатомії пристрасті». У драмі Франчески Коменчині «Білий простір» побачимо неперевершену Марґериту Буй — одну з найхаризматичніших сучасних актрис. «Холості постріли» — це нова драма-комедія від одного з найвизнаніших у світі італійських режисерів — Ферзана Озпетека — розказує історію двох братів-геїв, яким не пощастило народитися в дуже консервативній південноіталійській родині. Ну а «вишенькою на торті» фестивалю «Тиждень італійського кіно» стане блискуча політична сатира «Та й нехай», в якій герой коміка Антоніо Альбанезе створює загальний портрет італійського політика, зокрема Сильвіо Берлусконі, повідомляє Аліса АНТОНЕНКО.
Гімн Києву
Персональна виставка Олексія Антонова проходить у київському Будинку актора. Цей вернісаж — справжній живописний гімн Києву. Пейзажі митця ліричні та монументальні. В них і милування деталлю — привабливою, а інколи парадоксальною («Зима в Маріїнському парку». «Київська Лавра. Троїцька церква. Сакура»), і грандіозна панорамність («На Старокиївських пагорбах»). При цьому над кожним із вибраних мотивів — пейзажних, архітектурних — обов’язково розкривається нескінченне небо (на одній із картин зображене в такому ж безкрайому «Морі»). Найбільше в нинішній експозиції пейзажів, присвячених лаврському Успенському собору. Здається, його особливо любить митець, обходить його з усіх боків, захоплюючись величною гармонією відновленого храму, обрамлюючи його то в сяюче квітневе небо, то в травневу молоду зелень — в усякому разі, неодмінно у весну («Рання весна. Успенський собор у Києво-Печерській лаврі», «Весняний подих. Успенський собор у Києво-Печерській лаврі»). Малярство Олексія Антонова — це шана до традиції та висока майстерність, з якою лише й можливе її, традиції, продовження («Седнівська осінь. Затон»), повідомляє Оксана ЛАМОНОВА.
Східноєвропейське турне «Доктора Хауса»
Відомий британський актор і музикант, виконавець головної ролі в популярному телевізійному серіал «Доктор Хаус» Х’ю Лорі виступить як музикант у нашій столиці. Сайт компанії Еuro Entertainment повідомив, що в рамках турне Х’ю Лорі дасть концерти в Києві (20 червня), Мінську (22 червня), Санкт-Петербурзі (24 червня) і Москві (25 червня). Нагадаємо, його дебютний блюзовий альбом «Let Them Talk» вийшов 2011 року, а перші концерти відбулися в Лондоні, Манчестері та Берліні. Цю платівку Х’ю Лорі записував у Лос-Анджелесі і Новому Орлеані. «У моїй уяві Новий Орлеан буквально випромінює музику, романтику, радість і відчай. Його ритми увійшли до моєї англійської душі і час від часу робили мене таким щасливим чи сумним, що я навіть не знав, що вдіяти. Музика завжди була для мене величезною втіхою, і якщо для мене акторська гра — в тому, аби надягнути маску чи образ, то музика загалом — це зривання маски й оголення себе», — цитують слова Х.Лорі організатори його концертів. До речі, успіху актор досяг на межі 1990-х, виступаючи в британській телепрограмі «Шоу Фрая і Лорі» в парі з партнером Стівеном Фраєм. Після цього дует знявся в серіалі «Дживс і Вустер. Відомим Х’ю Лорі став, виконуючи головну роль в американському серіалі «Доктор Хаус», 8-й сезон якого стане фіналом стрічки. « На квітень цього року буде відзнято 177 епізодів, що приблизно на 175 більше, аніж чекали 2004 року», — так оголосили про завершення медичної драми «Доктор Хаус» її виконавчі продюсери Девід Шор, Х’ю Лорі і Кейті Джейкобс, повідомляє lenta.ru. До речі, паралельно з телевізійною кар’єрою Х’ю Лорі грав у гурті «Band from TV», створеному відомими акторами, учасниками серіалів «Відчайдушні домогосподарки», «Доктор Хаус», «Відчайдушні серця» та інших. У «Band from TV» Х.Лорі виступав як піаніст, хоча, окрім цього інструмента, він непогано володіє губною гармошкою, саксофоном і гітарою.
«Камінному господарю» — сто років!
До дня народження поетеси та до 100-ліття написання драми «Камінний господар» у київському Музеї Лесі Українки відбувся літературно-мистецький вечір. Організатори присвятили його темі Дон Жуана. Письменниця вперше в українській літературі обіграла образ легендарного спокусника. «Ідея драми — перемога камінного, консервативного принципу, втіленого в командорі, над роздвоєною душею гордої, егоїстичної жінки донни Анни, а через неї — і над Дон Жуаном, «лицарем волі», так свого часу описала авторка основний задум драми. «Камінний господар» закінчився трагічно. Людина мусить зробити свій вибір на користь волі, а не на користь соціального статусу чи матеріальних вигод, мусить повністю звільнитися від тягаря буржуазного прагматизму. Дон Жуан не зміг від цього звільнитися, і Анна теж стала жертвою цього прагматизму. Я думаю, в цьому і полягає актуальний смисл — ми повинні замислюватися над сенсом нашого буття, — пояснив «Дню» професор кафедри літератури та іноземних мов Національного університету «Києво-Могилянська академія» Борис ШАЛАГІНОВ. — Леся Українка — геніальний автор. Спочатку її читали як революціонерку, потім як українку-патріотку, а зараз її треба читати як європейську поетесу. Це дасть змогу відкрити в її творчості ще більше глибин мудрості». Гості вечора говорили про образ Дон Жуана у світовій та українській літературі, переглянули уривки телепостановки «Камінний господар» 1971 року та подивилися фрагменти вистав «Дон Жуан» Мольєра, «В полоні пристрастей» за мотивами твору Лесі Українки, повідомляє Марія СЕМЕНЧЕНКО, «День».