Музично-пластичне фентезі на музику британських композиторів готували 23 артисти з різних театральних цехів: хористи, балет, артисти оркестру. Авторка ідеї і виконавиця вокальних творів — солістка театру Мар’яна Боднар.
— Все починалося на карантині, під час першого локдауну, — розповіла Мар’яна Боднар, — Спілкуючись в Інтернеті з арфісткою Наталією Сміщенко ми домовилися про творчу колаборацію, на кшталт тих, які у цей час почали розміщувати у мережі зарубіжні артисти і музиканти. Тоді я навіть не уявляла, як виконати і записати твори онлайн. Сама музика скеровувала нас у вірному напрямку. Із захопленням, при цьому жодного разу не зустрічаючись (!), ми записали відео колискової Де Фальї, до якої танцівниця Дар’я Бусько вигадала танець. Це був наш перший, дуже цікавий досвід співпраці онлайн. Ми були налаштовані продовжувати експеримент. Швидко з’ясували, що нашим спільним уподобанням є британська музика. Трохи згодом, влітку, ми записали старовинну англійську баладу «Scarboroughfair» у по-справжньому казковому лісі...
Творчість завжди проривається крізь обмеження чи перепони і вони стають лише приводом народження яскравих і масштабних мистецьких творів. У червні відеокліп балади «Ярмарок у Скарборо», став частинкою музичного проєкту «О-Фест», який цього річ вперше пройшов лише на сторінках соцмереж. Записаний у епідеміологічно-безпечних умовах, у карпатському лісі, кліп Мар’яни Боднар і Наталії Сміщенко викликав шквал захоплених відгуків глядачів, яких чимало було написано у повідомленнях. Для самих артисток ідея концертного проєкту тоді набула цілком реального сенсу.
На початку нового, 86-готеатрального сезону Національної оперети України пропозицію Мар’яни Боднар створити прем’єрну концертну програму музики Великої Британії підтримав керівник театру Богдан Струтинський. Своїм позитивним ставленням до експериментів та прагненням відкривати молоді таланти Богдан Дмитрович створив творчу атмосферу, завдяки якій у Національній опереті митці готові дивувати глядачів чимось новим, незвичайним. Цього разу обмеження, спричинені пандемією, стали приводом до онлайн, а потім і оффлайн співпраці артистів. Постановочну групу музичної феєрії «Містерія туманного Альбіону» очолив головний балетмейстер театру Вадим Прокопенко.
— Ми запропонували нашим глядачам зануритись в атмосферу дивовижної казки у дусі традицій Великої Британії — говорить режисер і балетмейстер постановник Вадим ПРОКОПЕНКО. — У проєкті звучать арії англійських барокових опер, британські народні пісні та балади, містичні кельтські мелодії. Взагалі, це — чарівна музична історія кохання з хеппі-ендом, у сюжет якої вплетені сторінки образних міфів легенд і казок старовинної Англії».
Сюжет казкової історії із щасливим фіналом авторка проекту Мар’яна Боднар записала, слідуючи англомовним текстам пісень виконуваних творів. Казкові німфи та загадкові мавки, веселі пастухи і дівчата народилися на малій сцені Національної оперети з творів арфіста, сліпого музиканта епохи бароко Турли О’Керолана, автора англійських барокових опер Генрі Персела, видатного композитора ХХ століття Бенджаміна Бріттена. Герої казки, закохана пара (артисти балету Дар’я Бусько та Ігор Волошин) мандрують крізь століття з народними англійськими баладами, уельськими та шотландськими піснями, ірландськими танцями. Аранжуваня, адаптацію музичного матеріалу до сюжету постановки створив композитор, артист оркестру Національної оперети України Максим Коломієць. До речі, перший твір музичного фентезі — «Пан» Б. Бріттеназ циклу «Шість метаморфоз за Овідієм» для гобоя соло прозвучав у виконанні Максима. Кілька пісень, у числі яких була відома шотландська народна пісня «YeBanksAndBraesO’BonnieDoon», виконали артисти хору під керівництвом Ігоря Ярошенка. Без перебільшень можна сказати, що участь хору завжди додає проєктам театру сучасного драйву, потужного енергетичного заряду. Цілий масив складного музичного матеріалу дослідила і виконала головна героїня, солістка вокалістка — Мар’яна Боднар. Прозвучала арія «I attemptfromlove’ssicknesstoflyinvain»з семі-опери «TheIndianQueen» («Індіанська Королева») Г.Перселла, ірландська народна пісня в обробці Б. Бріттена «Atthe MidHourofNight», колискова «AragornSleepsong» з кінофільму «Володар перстнів» та багато інших. Співачка в образі середньовічної чарівниці підкорила присутніх звучанням красивого потужного сопрано, артистизмом, аристократичною витонченістю.
Глядацька авдиторія із щирою радістю відгукнулася на прем’єру: «Я вже знову хочу переглянути цю містерію, тож прийду і на наступні покази, — одразу після прем’єри написав глядач Василь Шевченко, — Сподобалася ідея, постановка, оформлення, сюжетні повороти. Танці дуже красиві, костюми історично наближені до епохи творів. Прекрасна музика, її підбір, виконання солістки,камерного ансамблюі хору. Це була дуже цікава і якісно зроблена прем’єра».
Артисти, які у часи карантинних обмежень об’єдналися і здружилися у натхненній роботі над проєктом (підготовка тривала трохи більше місяця), мріють про наступні покази. Сподіваємося, що зовсім скоро продовжать знайомити публіку із музикою Великої Британії, а музична фантазія «Містерія туманного Альбіону! обов’язково стане улюбленою для численних шанувальників Київського театру оперети.
У проєкті взяли участь:
Артисти оркестру: Михайло Новік (скрипка); Тетяна Мартинюк-Багрій (скрипка); Галина Лисенко (альт); Яніна Вортінгтон (віолончель); Наталія Сміщенко (арфа); Mаксим Коломієць (гобой, ріжок);
Артисти хору: Людмила Гаращенко; Наталія Лясківська; Катерина Панухник; Марія Ватутіна; Вадим Бабич; Володимир Лугиня; Дмитро Шелаєв; Василь Сащук;
Солісти балету: Дар’я Бусько, Корінна Маслова, Лілія Іващик, Ольга Єфременко, Ігор Волошин, Владислав Синько, Євген Крисько, Євген Барановський;
Художник-постановник, костюми — Алія Байтенова;
Хормейстер-постановник — Ігор Ярошенко;
Режисер-постановник, балетмейстер-постановник — Вадим Прокопенко.
Авторка ідеї, солістка — Боднар Мар’яна.